1%
  • 0/10

فیل اسپنسر: تاخیر بازی‌های نسل نهم دور از انتظار نیست

ردموندی‌ها از عرضه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس در اواخر امسال مطمئن هستند!

فیل اسپنسر: تاخیر بازی‌های نسل نهم دور از انتظار نیست ۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ اخبار بازی کپی لینک
فیل اسپنسر بازی‌های نسل نهم

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس برند ایکس‌باکس، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود ضمن تاکید دوباره به عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی، اعلام کرد که وضعیت ساخت بازی‌های نسل نهم نامشخص‌ترین مورد در اوضاع فعلی صنعت بازی‌های ویدیویی است.

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، شیوع ویروس کرونا سلامت میلیاردها انسان در سراسر جهان را به خطر انداخته و هم‌اکنون به مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌ی مردم دنیا تبدیل شده است. در این میان، شماری از صنعت‌ها از جمله صنعت بازی‌های ویدیویی نیز تحت تاثیر این همه‌گیری قرار گرفته‌اند و در حال حاضر تعدادی از کمپانی‌های مشهور با تعطیلی استودیوهای بازی‌سازی، از طریق دورکاری روی پروژه‌های خود مشغول به کار هستند. این در حالی است که سال ۲۰۲۰ میلادی، یکی از مهم‌ترین سال‌ها در حوزه بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود، چرا که در پاییز امسال شاهد شروع نسل نهم و عرضه کنسول‌های جدیدی خواهیم بود.

حال که ویروس کوید-۱۹ مشکلات بی‌شماری را برای سازندگان به همراه آورده و تا به امروز تاریخ انتشار تعدادی از عناوین مورد انتظار از جمله The Last of Us Part II دستخوش تغییراتی شده، برخی‌ها نه تنها از تاخیر در انتشار بازی‌‌های زمان عرضه‌ی کنسول‌های جدید نگران هستند، بلکه به عرضه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 در اواخر پاییز سال جاری خوش‌بین نیستند. در همین راستا، چندی پیش آقای فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ی اخیر خود با CNBC رسما اعلام کرد که مایکروسافت از عرضه‌ی کنسول خود در زمان مقرر شده اطمینان کامل دارد و همه‌گیری کرونا هیچ خللی در روند این اقدام بزرگ ایجاد نخواهد کرد.

این در حالی است که فیل اسپنسر در خصوص بازی‌های زمان عرضه‌ی ایکس‌باکس جدید چندان مطمئن نیست! به عبارتی، این مدیر خلاق مایکروسافت معتقد است که به خاطر دورکاری بسیاری از توسعه‌دهندگان، احتمال تاخیر در انتشار بازی‌های انحصاری چندان دور از ذهن نیست و وضعیت ساخت و توسعه عناوین در این برهه‌ی زمانی را از نامشخص‌ترین چیزهای حال حاضر صنعت بازی‌های ویدیویی می‌داند.

فیل اسپنسر در این‌باره می‌گوید:

صادقانه برایتان بگویم، در حال حاضر تولید و ساخت بازی‌ها نامشخص‌ترین چیز در صنعت بازی‌های ویدیویی است. امروزه توسعه بازی در واقع یک فعالیت در مقیاس بسیار بالا است. بسیاری از مردم دور یکدیگر جمع می‌شوند تا با همکاری و خلاقیت‌های خود، یک بازی را خلق و Assetهای آن را آماده کنند.

فیل اسپنسر بازی‌های نسل نهم

در ادامه‌ی این گفت‌وگو، اسپنسر مجددا تاکید کرد که حفظ سلامت تمامی کارمندان مایکروسافت و استودیوهای ایکس‌باکس مهم‌تر از هر چیز دیگری است و این کمپانی به خاطر شرایط ناگوار اخیر، هیچ اقدامی را به صورت اجباری به بازی‌سازان تحمیل نکرده و فشاری به آن‌ها وارد نمی‌کند. بر این اساس، چندان بعید به نظر نمی‌رسد که برخی از بازی‌های روز عرصه ایکس‌باکس سری ایکس در زمان تعیین شده روانه بازار نشوند. برای مثال، Halo: Infinite از مهم‌ترین بازی‌های روز عرصه این کنسول به شمار می‌رود که فرآیند ساخت آن از چند سال پیش در استودیوی ۳۴۳ اینداستریز (343 Industries) آغاز شده و در حال حاضر توسعه‌دهندگان در روند ساخت بازی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

او در این خصوص توضیح می‌دهد:

من هنوز هم احساس خوبی در این مورد دارم. با این حال، باید مطمئن باشیم که امنیت و سلامتی کارمندان در اولویت اصلی کار قرار گرفته و این موضوع از همه چیز مهم‌تر است. وقتی همه شرایط آماده و فراهم نیست، نباید یک سری از کارها را اجبارا [به تیم توسعه‌دهندگان] تحمیل کرد.

در هر حال، بر اساس گفته‌های ردموندی‌ها، کنسول جدید ایکس‌باکس سری ایکس فارغ از تاثیرات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. در طرف مقابل، شرکت ژاپنی سونی نیز بارها و بارها به عرضه‌ی کنسول نسل نهم پلی‌استیشن در اواخر پاییز امسال اشاره کرده و ظاهرا این بیماری هیچ اختلالی در روند ساخت و تامین قطعات سیستم‌های نسل بعدی ایجاد نکرده است. البته، برخی از گمانه‌زنی‌ها گویای این موضوع است که کنسول‌های جدید مایکروسافت و سونی به خاطر ویروس کرونا، در زمان عرضه به تعداد محدود به فروش خواهد رسید که این امر در افزایش چشم‌گیر قیمت آن‌ها بی‌تاثیر نخواهد بود. هرچند، این گفته‌ها هنوز در حد یک حدس و گمان بوده و هیچ شواهد رسمی دال بر صحت این ادعاها وجود ندارد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments