ابراز نگرانی فیل اسپنسر از کاهش رشد صنعت بازیها
روند نزولی
مدیر کل بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت از کاهش قابل توجه رشد صنعت بازی ها بسیار نگران است.
چند سالی است که صنعت بازیها به یک صنعت پرخرج تبدیل شده است؛ از افزایش هزینه تولید بازیهای بزرگ گرفته تا کاهش فروش کنسولها که همگی مشکلات زیادی را برای سازندگان، شرکتهای ناشر و صاحبان پلتفرمها رقم زدهاند؛ البته به نظر میرسد که این روند روز به روز بدتر هم خواهد شد!
در واقع، با توجه به پیشرفت صنعت موبایل و امکان اجرای شماری از بازیها در گوشیها، بازار کنسولها با افت شدیدی مواجه شده و فیل اسپنسر، رئیس کل بخش گیمینک شرکت مایکروسافت از این وضعیت بسیار نگران است. این مدیر مدعی است که رشد بازار صنعت بازی ها کاهش یافته و حفظ بودجه برای گسترش آن کار سخت و دشواری است.
فیل اسپنسر در این زمینه توضیح میدهد:
مهمترین چیزی که ذهن من را درباره این صنعت درگیر خود کرده، کمبود رشد آن است. شما با صنعتی روبهرو هستید که طبق پیشبینیها، تا چند سال آینده درآمد و تعداد بازیکنهای آن کاهش مییابد. شرکتهای بزرگ و ناشرانی هستند که هر ساله باید اطلاعاتی درباره سودآوری خود در این حوزه برای سرمایهگذاران خود ارائه دهند. بخشی که در پی این مشکلات متضرر خواهد شد، بخش هزینهها است؛ چرا که در صورت عدم رشد درآمد، راهی جز کاهش هزینهها برای حفظ میزان سود شرکتها وجود ندارد.
در ادامه این صحبتها، فیل اسپنسر اعلام کرد که هدف اصلی مایکروسافت، تجارت است. اسپنسر مدعی است که او نمیتواند رهبری پلتفرمی را به دست بگیرد که نه تنها هیچ سودی ندارد، بلکه ضرر و زیانهایی را نیز به همراه دارد. در مجموع، وضعیت صنعت بازیها به یک دوره بحرانی رسیده و تعدیل نیروها در اغلب شرکتها مهر تاییدی بر این موضوع میزند.
فیل اسپنسر معتقد است که در وهله اول، باید صنعت بازی ها با رشد قابل توجهی روبهرو شود و این مورد باید در اولویت اصلی کار قرار بگیرد. به همین خاطر، تغییر استراتژی ایکس باکس در قبال آثار انحصاری بخشی از جبران هزینهها و افزایش درآمدها صورت گرفته است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید