اولویت بازیکنها تجربه بازیها با نرخ فریم بالاتر است
پلیاستیشن توضیح میدهد
معمار ارشد کنسول پلی استیشن 5 معتقد است که اولویت بازیکن ها تجربه بازی ها با نرخ فریم بالاتر است.
اگر خاطرتان باشد، بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی در زمان رونمایی از کنسول نسل نهم پلی استیشن اعلام کرد که این دستگاه از وضوح تصویر 8K و نرخ فریم ۱۲۰ فریم پشتیبانی میکند؛ ادعایی که حسابی توجهها را به خود جلب کرد و بسیاری از گیمرها در آن زمان گمان کردند که در نسل نهم میتوانند بازیها را با نرخ فریم بالاتر و رزولوشن بهتر تجربه کنند.
با این حال، وعده سونی هرگز عملی نشد؛ بهطوریکه در حال حاضر دستیابی به نرخ ۶۰ فریم و رزولوشن 4K واقعی کار بسیار سخت و دشواری بوده و بسیاری از بازیها با چنین کیفیتی قابل اجرا نیستند. در این میان، سوال اصلی است که بین وضوح تصویر و نرخ فریم، کدام در اولویت اصلی گیمرها قرار دارد؟
مارک سرنی، معمار ارشد پلی استیشن 5 به تازگی در پیامی اعلام کرده که بازیکنها به طرز قابل توجهی نرخ فریم بالاتر را به وضوح تصویر ترجیح میدهند. به گفته او، در نسل هشتم صنعت بازیها، فشارها به دستیابی به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بیشتر شده بود و در کمال تعجب، این نرخ در آن دوره به یک قانون جهانی تبدیل شد.
مارک سرنی در ادامه صحبتهای خود خاطرنشان کرد که در طول نسل هشتم انتظار داشت که صرفا بازیها با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا شوند؛ چرا که اگر زمان بیشتری برای رندرینگ (نرخ فریم پایینتر) داشته باشید، تصاویر هنری دقیقتر بوده و جزئیات بیشتری خواهند داشت. با این حال، در کمال تعجب و بخاطر فشارها، این ماجرا به کلی تغییر کرد.
معمار ارشد PS5 مدعی است که در حال حاضر بازیکنها به سراغ تجربه عناوینی میروند که نرخ فریم بالاتری دارند. در این میان، بهتر است بدانید که بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی به تازگی و در سکوت خبری عبارت 8K را از جعبه پلی استیشن 5 حذف کرده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید