پلیاستیشن پلتفرم Repeat را رسما خریداری کرد
پیش به سوی ورزشهای الکترونیک!
بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی چندی پیش در پیامی به طور رسمی اعلام کرد که پلتفرم ورزشهای الکترونیک Repeat.gg را خریداری کرده است.
در آستانه شروع نسل نهم صنعت بازیهای ویدیویی، دو شرکت مایکروسافت و سونی آرام آرام با تصاحب بازیسازها، استودیوهای زیرمجموعه خود را گسترش دادند. با این حال، اوایل سال جاری میلادی بود که خبر خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط ردموندیها حسابی غوغا به پا کرد و ادامه ژاپنیها نیز استودیوی بانجی (Bungie)، خالق سری هیلو، را تصاحب کردند. البته، روند تصاحب کمپانیها به این موارد خلاصه نشد و این خریدها همچنان از سوی هر دو کمپانی ادامه دارند.
در همین راستا که سونی مالکیت استودیوهای بازیسازی مختلفی از جمله هاوسمارک و بلوپوینت گیمز را به خود اختصاص داده، در صنعت ورزشهای الکترونیک نیز سرمایهگذاری میکند. اگر خاطرتان باشد، این کمپانی در سال ۲۰۲۱ میلادی یکی از پرطرفدارترین تورنمنتها یعنی EVO را خریداری کرد تا به طور جدی در زمینه بازیهای مبارزهای و ورزشهای الکترونیک فعالیت کند. گفتنی است که مسابقات بازیهای مبارزهای ایوو هر ساله با همکاری شرکت RTS در شهر لاس وگاس برگزار میشود.
حال در تازهترین خبرها، ساعاتی پیش وبسایت رسمی پلی استیشن در پیامی اعلام کرد که در دومین گام از سرمایهگذاری در حوزه ورزشهای الکترونیک، این بار پلتفرم بزرگ Repeat.gg را خریداری کرده است. ریپیت یک پلتفرم فناوری با خدمات مختلف از جمله میزبانی مسابقات و جدولهای امتیاز جهانی بوده که هدف اصلی آن گسترش ورزشهای الکترونیک در سراسر جهان است. بهتر است بدانید که این پلتفرم تاکنون میزبان بیش از ۱۰۰ هزار تورنمنت بوده و از برجستهترین بازیهای حاضر در رقابتهای آن میتوان به Fortnite و League of Legends و Call of Duty: Warzone اشاره کرد.
استیون رابرتز، مدیر ارشد بخش بازیهای رقابتی شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی، در این خصوص میگوید که هدف همیشگی پلی استیشن این بوده که با حذف موانع متعدد، بازیکنان بیشتری در سطوح مختلف به رقابت با یکدیگر بپردازند. او معتقد است که سونی با همکاری پلتفرم ریپیت میتواند خدمات خود در حوزه ورزشهای الکترونیک را گسترش میدهد.
او در این زمینه توضیح میدهد:
در پلی استیشن چشمانداز همیشگی ما برای ورزشهای الکترونیک این بوده که موانع مختلف پیشروی بازیکنها را برای رقابت در تمام سطوح را از میان برداریم. ما هم اکنون به کمک تیم باتجربه ریپیت مشتاق هستیم تا راههای بیشتری را برای جلب توجه بازیکنها به بازیهای رقابتی و گسترش خدمات خود در حوزه ورزشهای الکترونیک پیدا کنیم. این تازه شروع ماجراجوی بزرگ ما است و بیصبرانه منتظر هستیم تا اطلاعات بیشتری را با جامعه هواداران خود به اشتراک بگذاریم.
در طرف مقابل، آرون فلچر، مدیرعامل پلتفرم ورزشهای الکترونیک ریپیت، اعلام کرد که به دنبال همکاری با خانواده بزرگ و ارزشمند پلی استیشن، در آینده تنوع بازیهای رقابتی حاضر در مسابقات را برای تمام سطوح افزایش میدهد. بدین ترتیب، او معتقد است که بازیکنان فارغ از سطح مهارتهای خود میتوانند از برگزاری و شرکت در تورنمنتها لذت ببرند.
آرون فلچر در این خصوص میگوید:
این پلتفرم برای راهاندازی انواع جدیدی از مسابقههای بازیهای ویدیویی طراحی شده که به راحتی میتوان در رقابتهای آن شرکت کرد و مهمتر از همه، میتوان رقابتهای آن را برای پذیرش میلیونها بازیکن ارتقا داد. ما از اینکه به تیم پلی استیشن ملحق شدهایم و تنوع تجربههای رقابتی خود را افزایش میدهیم، حسابی هیجانزده هستیم؛ رقابتهایی که تمام گیمرها بدون توجه به سطح مهارتهای خود میتوانند از آن لذت ببرند.
همانطور که اشاره کردم، تصاحب پلتفرم ریپیت تنها خرید سونی در سالهای اخیر نبوده است. جدا از استودیوهای هاوسمارک و بلوپوینت گیمز، ژاپنیها مدتی پیش استودیوی مستقل خانم جید ریموند به نام Haven را نیز خریداری کردند؛ معاملهای که مدتی قبل کامل و نهایی شد. از طرفی، چند روز پیش بود که پلی استیشن در پیامی خاطرنشان کرد که پروسه خرید بانجی به طور رسمی کامل شده و این استودیو از این پس زیر نظر سونی به فعالیتهای خود ادامه میدهد. پلی استیشن مدعی است که با خرید این استودیوهای بازیسازی بیش از همیشه روی توسعه بازیهای سرویس محور (لایو سرویس) تمرکز و سرمایهگذاری میکند و هرگز به دنبال انحصارگرایی نیست.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با خرید پلتفرم ورزشهای الکترونیک Repeat.gg توسط پلی استیشن چیست؟ به نظر شما، آیا سونی در حوزه Esports موفق و فعالتر از مایکروسافت خواهد بود؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید