1%
  • 0/10

مدیر سابق پلی استیشن: جنگ بر سر قدرت پردازنده گرافیکی در کنسول‌ها اشتباه است

مدیر سابق پلی استیشن: جنگ بر سر قدرت پردازنده گرافیکی در کنسول‌ها اشتباه است ۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ کنسول‌های بازی کپی لینک
پردازنده گرافیکی کنسول

مدیر سابق پلی استیشن معتقد است که جنگ بر سر قدرت پردازنده گرافیکی در کنسول ها اشتباه بوده و امروزه باید بر سر تولید محتواهای منحصر به فرد و خلاقانه تلاش و رقابت کرد.

زمانی که یک کنسول بازی جدید توسط شرکت سونی یا مایکروسافت معرفی می‌شود، بسیاری از تحلیلگرها و هوادارها در وهله اول به مقایسه قدرت پردازنده گرافیکی با دیگر کنسول ها می‌پردازند؛ این در حالی است که قدرت پردازشی لزوما معیار درست و اصلی برای تضمین موفقیت یک کنسول به حساب نمی‌آید.

در همین راستا، ساعاتی قبل شاون لیدن، مدیر سابق پلی استیشن در گفتگویی خاطرنشان کرد که رقابت کنسول‌های بازی به شدت کاهش یافته و اغلب گیمرها تمایلی به دستگاه‌های قدرتمندتر ندارند. به عقیده او، رقابت کنسول‌ها بر سر قدرت پردازنده گرافیکی و عدد ترافلاپس (مبنای توان محاسباتی) یک امر کاملا اشتباه و باید بر سر محتوا جنگ کرد.

شاون لیدن در این زمینه توضیح می‌دهد:

ما بر سر ترافلاپس جنگ می‌کنیم و این درست نیست. ما باید بر سر محتوا با یکدیگر رقابت دهیم. با توجه به مشخصات سخت‌افزاری کنسول، من فکر می‌کنم که به بالاترین حد رسیده‌ایم. برای مشاهده تمامی جزئیات، باید در شرایط بهینه‌ای به تجربه بازی‌ها بپردازید.

شاون لیدن در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد که کیفیت جلوه‌های بصری یا به اصطلاح گرافیک بازی‌ها طی سال‌های اخیر بسیار واقع‌گرایانه‌تر شده، اما تشخیص هر یک از جزئیات از جمله رهگیری پرتو یا همان ری‌تریسینگ در شرایط غیر بهینه برای هر گیمری کار بسیار دشواری بوده و عملا به یک مانیتور 8K در اتاق تاریک نیاز است.

مدیر سابق پلی استیشن معتقد است که شرکت‌های ناشر و توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی باید رویکرد خود در قبال بازی‌ها را به کلی تغییر دهند. طبق اظهارات لیدن، امروزه خلاقیت و ایده‌های منحصر به فرد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و توجه بیش از حد به کیفیت جلوه‌های بصری، موفقیت یک بازی را تضمین نمی‌کند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments