استودیوهای خارجی در موفقیت پلی استیشن تأثیرگذار هستند
لزوم افزایش همکاری
هرمن هالست، مدیرعامل پلی استیشن در گفتوگویی به تداوم و گسترش همکاری این پلتفرم با استودیوهای خارجی اشاره کرده است.
با نگاهی به کاتالوگ بازیهای پلی استیشن، میتوان گفت که این شرکت به لطف استودیوهای فرست پارتی یا داخلی خود در زمینه بازیسازی عملکرد تحسینبرانگیزی دارد. با این حال، شماری از عناوین برتر منتشر شده برای این کنسولها توسط استودیوهای ترد پارتی توسعه یافتهاند و سونی بخشی از موفقیتهای خود را مدیون همکاری با آنها است.
در همین راستا، ساعاتی پیش آقای هرمن هالست در گفتوگویی با مجله فامیتسو اذعان داشت که هدف اصلی پلی استیشن، انتشار بهترین بازیها برای مخاطبها است. به همین خاطر، در حالی که سونی مشغول بررسی گسترش ژانرهای پرطرفدار و توسعه عناوین متنوع و جدیدی است، باید همکاری خود با استودیوهای ترد پارتی را نیز افزایش دهد.
آقای هرمن هالست در این زمینه توضیح میدهد:
ما به طور مداوم در حال بررسی گسترش ژانرهای محبوب هستیم و دائما از انواع بازیهای جدید خود رونمایی میکنیم. هدف اصلی ما این است که بهترین بازیها را منتشر کنیم. حال، چه این بازیها توسط استودیوهای داخلی ساخته شده باشند و چه استودیوی ترد پارتی وظیفه ساخت آنها را برعهده داشته باشد. ما با همکاری نزدیک با سازندگان شخص ثالت، موفقیتهای زیادی کسب کردهایم.
با استناد بر اظهارات مدیرعامل پلی استیشن، به نظر میرسد که مدیران ارشد بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی صرفا به دنبال سرمایهگذاری روی استودیوهای فرست پارتی و آیپیهای اورجینال خود نیستند و چه بسا پلتفرم پلی استیشن به لطف توسعهدهندگان ترد پارتی نیز میتواند به اهداف بلندپروازانه خود دست یابد.
بازیهایی تحسینشده Stellar Blade و Helldivers 2 و Black Myth Wukong و Until Dawn و Death Stranding و Final Fantasy از جمله عناوین پرطرفداری هستند که توسط استودیوهای ترد پارتی توسعه یافته و در عوض، به طور انحصاری برای پلی استیشن عرضه شدهاند و هر یک موفقیتهای ارزشمندی را برای ژاپنیها به ارمغان آوردهاند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید