آخرین اطلاعات از وضعیت بازی Wild، انحصاری فراموششدهی پلیاستیشن 4
آیا این عنوان به پایان راه خود رسیده است؟
طبق آخرین اطلاعاتی که از وضعیت بازی Wild منتشر شده، این عنوان زیبا و نوآورانه که در سال ۲۰۱۴ به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن 4 معرفی شده بود، به پایان راه خود رسیده و توسعهدهندگان روند ساخت آن را متوقف کردهاند.
میشل آنسل، یکی از افراد مهم و تاثیرگذار شرکت Ubisoft در دههی قبل میلادی بوده است که نقش کلیدیای در توسعهی سری بازیهای Rayman و عناوینی چون Beyond Good & Evil و Peter Jackson’s King Kong داشت. این طراح بازیهای اهل کشور فرانسه در سال ۲۰۱۴ یک استودیوی بازیسازی جدید را در مونپلیه با نام Wild Ship Studio تاسیس کرد، البته او همچنان به همکاریهای خود با شرکت Ubisoft نیز ادامه داد.
اولین بازی Wild Ship Studio با نام Wild در رویداد Gamescom 2014 به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن 4 معرفی شد. این عنوان در دوران نوسنگی و حدود ده هزار سال قبل از میلاد جریان داشت و جهان آن مانند بازی No Man’s Sky با استفاده از تکنولوژی Procedurally Generated تولید میشد. این تکنولوژی به سازندگان این امکان را میدهد که با طراحی یک سری الگوریتم بتوانند به تعداد بسیار زیادی موارد تصادفی و کاملا متفاوت تولید کنند، سیارههای No Man’s Sky با این فناوری ساخته شدهاند. بازیکنها در Wild در نقش انسانها قرار میگرفتند و باید در مبارزه با انسانها برای زنده ماندن تلاش میکردند.
میشل آنسل در سپتامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که قصد بازنشستگی دارد و دیگر نمیخواهد به ساخت بازیهای ویدئویی بپردازد، به همین علت از Ubisoft جدا میشود، اما روند توسعهی بازیهای Beyond Good & Evil 2 و Wild بدون حضور او ادامه پیدا میکند. حدود یک هفته پس از اعلام خبر جدایی او، روزنامهی فرانسویزبان لیبراسیون یک مقالهی تحقیقاتی و جنجالی را منتشر کرد که خبر از فضای کاری سمی Ubisoft زیر نظر آنسل میداد. طبق این مقاله آنسل در فضای کاری این شرکت رفتار خیلی بدی با توسعهدهندگان داشت، هرچند بعدها هم آنسل و هم Ubisoft این خبر را تکذیب کرده و گفتند که به هیچ وجه صحت ندارد.
حالا به تازگی جف گراب، خبرنگاری معروف در جریان مجموعه برنامههای Grubbsnax وبسایت Giant Bomb آخرین اطلاعاتی که از وضعیت بازی Wild را دریافت کرده، با بازیکنها به اشتراک گذاشته است. طبق گفتهی او تیم Wild Ship Studio چند ماه پس از بازنشستگی میشل آنسل روند توسعهی Wild را متوقف کرده است.
او در این رابطه توضیح داد:
من میتوانم تائید کنم که این بازی کاملا به پایان راه خود رسیده است. دیگر هیچ پروژهای به نام Wild وجود ندارد و این بازی مرده است.
او اضافه کرد که آنسل این پروژه را رها کرده بود، بنابراین توسعهدهندگان هم تصمیم به لغو ساخت آن گرفتند. اکنون تیمی که روی بازی کار میکردند در حال بررسی وضعیت استودیو هستند و تلاش میکنند تا در کنار یکدیگر بمانند و روی پروژههای جدیدی کار کنند. این استودیو استعدادهای زیادی را در خود جای داده است، بنابراین شاید در آینده شاهد بازیهای جدیدی از سوی آنها باشیم.
هنوز نمیدانیم که آیندهی Wild Sheep Studio چگونه خواهد بود، شاید میشل آنسل سرپرستی این استودیو را به طور کامل به فرد دیگری سپرده باشد و در نتیجه شاهد ادامهی کار آن خواهیم بود، شاید هم توسعهدهندگان مشغول به کار در آن قصد داشته باشند تا با جدایی از آن یک استودیوی جدید را تشکیل دهند تا در آن روی پروژههای جدید خود کار کنند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید