بازیهای آینده روی روایت داستانهای درگیرکننده تمرکز دارند
بهجای کیفیت بصری
یکی از مدیران ارشد پلی استیشن مدعی است در آینده بسیاری از بازی ها به سمت روایت داستان های درگیرکننده پیش میروند.
بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی به تازگی یک نشست با موضوع استراتژی سونی و نمایش هدف سرگرمی خلاقانه برگزار کرد که در جریان این مراسم، برخی از چشماندازها و ایدههای بلندپروازانه ژاپنیها در دهه آینده از جمله کنترلر جدید پلی استیشن به اشتراک گذاشته شدند.
یکی از مهمترین بخشهای مراسم، تمجید و استقبال سونی از بکارگیری هوش مصنوعی در توسعه بازیها بود. اسد قزلباش، مدیر ارشد محصولات استودیوهای پلی استیشن، در جریان این نشست اعلام کرد که به خاطر استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی، بازی های آینده بهجای تمرکز روی ارائه گرافیکهای واقعگرایانهتر، داستانهای درگیرکنندهای را روایت خواهند کرد.
اسد قزلباش در این زمینه توضیح میدهد:
در رابطه با آینده بازیها، تصور میکنم به خاطر پیشرفت هوش مصنوعی، بازیهای شخصیتر شده و تجربههای منحصر به فردی را برای هر یک از بازیکنها رقم میزنند. همچنین، پیشرفتهای تکنولوژی منجر به افزایش عمق احساسی بازیها شده و به شخصیتها اجازه میدهد که پویاتر و احساسیتر رفتار کنند. از این رو، داستانها هیجانانگیزتر روایت میشوند و احساسات بیشتری در بازیها ایجاد خواهد شد. در آینده، بهجای کیفیت بصری، تمرکز روی روایت داستانهای درگیرکننده خواهد بود.
آقای اسد قزلباش که مسئولیت تبدیل برندهای گیمینگ پلی استیشن به فرنچایزهای سرگرمی جهانی را برعهده دارد، خاطرنشان کرده که هوش مصنوعی این امکان را فراهم میکند تا تجربه بازیها شخصیتر شده و داستانهای معنادارتری در بازیها روایت شوند که این موضوع برای نسل جدید گیمرها حائز اهمیت است.
جدا از اسد قزلباش، نیل دراکمن، کارگردان The Last of Us و مدیر ارشد استودیو ناتی داگ نیز در جریان این نشست اعلام کرد که استفاده از هوش مصنوعی در بازیها باعث میشود تا مرز روایت داستانها جابهجا شوند. با این حال، بسیاری از بازیکنها به استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بازیها و نگارش داستانها انتقاد کردهاند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید