پلی استیشن به ساخت بازیهای سرویس محور ادامه میدهد
حتی با وجود شکستها
مدیرعامل پلی استیشن به تازگی اذعان داشت که در کنار توسعه بازیهای تکنفره و داستان محور، این شرکت به ساخت بازی های سرویس محور نیز ادامه خواهد داد.
پلی استیشن در طول فعالیت خود با فراز و نشیبهای بسیار زیادی روبرو شده و در کنار یک سری موفقیتها، شکستهایی را نیز تجربه کرده است. یکی از بزرگترین این شکستها، بازی Concord بود که تنها با گذشت چند روز از انتشار، در پی اعتراضهای شدید و نبود پلیر، بازی برای همیشه از دسترس گیمرها خارج شد.
با نگاهی گذرا به وضعیت صنعت بازیها، میتوان گفت که ساخت و انتشار بازیهای سرویس محور علیرغم اینکه به بودجه قابل توجهی نیاز دارند، با خطر شکست و ریسک زیادی نیز روبرو هستند. با این وجود، هرمن هالست، مدیرعامل پلی استیشن خاطرنشان کرده که شرکت سونی در کنار ساخت عناوین تکنفره و داستان محور، روی توسعه بازیهای لایو سرویس نیز متمرکز خواهد بود.
آقای هرمن هالست در این زمینه توضیح میدهد:
ما در کار ساخت عناوین تکنفره و داستانی که گیمرهای ما خواستار آن هستند، همچنان روی توسعه بازی های سرویس محور نیز تمرکز خواهیم کرد.
مدیرعامل پلی استیشن با اشاره به بازی موفق هل دایورز ۲، ادعا کرد که پلی استیشن با همکاری استودیوهای فرست پارتی و ترد پارتی خود میتواند بازی های سرویس محور با کیفیتی را به بازار عرضه کند. به گفته او، شکست بازیهای چندنفره آنلاین لزوما به خاطر سبک و ماهیت بازی نیست، بلکه هر یک دلایل مخصوص به خود را دارند.
به گفته هرمن هالست، دلیل شکست بازی Concord، وجود رقبای سرسخت در بازار بود که این امر باعث شد تا بازی نتواند به جایگاه اصلی خود دست یابد. با همه اینها، به نظر میرسد که بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی از شکست بازی خود عبرت گرفته و از این پس با دقت بیشتری به توسعه چنین بازیهایی میپردازد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید