احتمال استفاده استودیوهای پلی استیشن از موتور سازنده بازی Horizon
دسیما
گزارشها نشان میدهد استودیوهای پلی استیشن از این پس از موتور سازنده بازی Horizon یعنی دسیما در ساخت عناوین خود استفاده میکنند.
در حالی که اغلب استودیوها چند وقتی است از موتور آنریل انجین ۵ برای توسعه عناوین خود استفاده میکنند، اما هنوز هم برخی از شرکتها از جمله سونی و راکاستار گیمز از موتور اختصاصی خود برای ساخت بازیهای جدید بهره میبرند. یکی از موتورهای سازنده بینظیر پلی استیشن، دسیما نام دارد که به استودیو گوریلا گیمز، سازنده کیلزون و هورایزن، تعلق دارد.
این موتور (Decima) در ساخت بازیهای بزرگ و به ویژه جهان باز عملکرد خارقالعادهای دارد و آنطور که به نظر میرسد، بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی در تلاش است تا با فراگیر کردن آن در میان سایر استودیوهای فرست پارتی خود، توسعهدهندگان خود را به سمت استفاده از این انجین قدرتمند سوق دهد.
ماجرا از این قرار است که آسترید هانتجنز (Astrid Huntjens)، توسعهدهنده ارشد استودیوی گوریلا گیمز، به تازگی در صفحه شخصی خود در شبکه لینکدین اعلام کرده که این استودیو در حال همکاری با سایر استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن است تا استفاده از موتور دسیما را به آنها آموزش دهد.
گفتنی است که آسترید هانتجنز از اوایل سال گذشته میلادی به عنوان تهیهکننده ارشد در استودیوی گوریلا گیمز مشغول به کار است. او در سمت مدیریت ارتباطات و روابط با دیگر استودیوهای پلی استیشن فعالیت کرده و در ارائه موتور دسیما برای سایر استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن نقش دارد.
بهتر است بدانید که ظاهرا یکی از این استودیوها، استودیو بند (Bend Studio)، سازنده بازی دیزگان است.؛ چرا که متیو سیمور، طراح ارشد سابق استودیو بند، پیش از ترک این استودیو، در پروفایل لینکدین خود از توسعه یک بازی جدید با استفاده از موتور دسیما خبر داده بود. البته، این بازی هنوز معرفی نشده و احتمالا در ادامه سال جاری میلادی به نمایش گذاشته خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید