اگرچه شاید مشکلات بازی Need for Speed Unbound که در تریلرهای این اثر نیز قابل مشاهده است، برخی طرفداران را نگران کرده باشد اما بدون شک کمپانی EA به خوبی از پس حل آنها برخواهد آمد.
شرکت توسعه دهنده بازی Need For Speed Unbound نشان داده که استانداردهای کرافیگی و بصری بالایی را در این پروژه برای خودش تعیین کرده است، اما نیاز است که با قسمت جدید گیم پلی تازهای هم وارد این فرنچایز محبوب شود. این عنوان مورد انتظار الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در تاریخ ۲ دسامبر امسال (۱۱ آذر ماه) منتشر خواهد شد و با یک سبک هنری جدید شگفت انگیز خود توجه همه را جلب کرده است.
گیم پلی اولیه باعث شده تا بعضی از طرفداران آن را بسیار نزدیک به Need for Speed Heat 2019 بدانند، که البته چیز بدی هم نیست. با این حال، برخی از ویژگیها وجود دارند که نباید از این قسمت به Unbound هم منتقل شوند. در حالی که Heat در زمان عرضه خود گامی در جهت درست برای نید فور اسپید به حساب میرفت، هنوز برخی ویژگیها وجود دارند که بازیکنان ترجیح میدهند حذف شوند.
اگر موارد زیر در بازی Need For Speed Unbound اصلاح یا حذف شوند، عنوان آینده در ماه دسامبر در جایگاه بسیار خوبی قرار خواهد گرفت و الکترونیک آرتس به موفقیت مورد نظر خود خواهد رسید.
۴. پیروزی غیرممکن در تعقیب و گریز پلیس
تعقیب و گریز پلیس به طور کلی یکی از قابل شناساییترین و برجستهترین ویژگی های نید فور اسپید است. در حالی که پلیسها همیشه در بازیهای این مجموعه حضور نداشتهاند، اما مترادف با سری هستند و معمولاً نقش آنتاگونیست یا ضد قهرمان را بازی میکنند. اگرچه جز چالشهای سخت بازی به حساب نمیروند اما در قسمت Heat ماجرا تغییر کرد.
حتی در مراحل آسانتر این بازی پلیس تقریباً بیرقیب بود و میتوانست در برابر برخوردهای T-bone به طور کامل و بدون خراش روی ماشین خود به تعقیب بازیکنان ادامه دهد. این امر به ویژه زمانی بسیار ناامید کننده میشد که پلیس در صورت سرنگونی تمام پولی را که در ابتدا در اختیار بازیکنان قرار داشت، از آنها میگرفت. چنین باختهایی میتوانست با از دست دادن مقدار زیادی پول همراه باشد و بازیکنان را درمانده کند. موضوعی که باعث پس رفت در روند بازی میشد، به خصوص زمانی که برای اولین بار بازی شروع شده بود و بازیکنان بیشتر از همیشه به پول خود نیاز داشتند.
۳. وجود شهرهای متروکه و خالی
کمبود جادههای متنوع برای مسابقات و شهرهای بی حرکت و مرده همیشه یکی از مشکلاتی بوده است که بازیکنان نید فور اسپید از آن رنج می بردهاند، اما اکنون با بازی Need For Speed Unbound زمان اصلاح این مسئله فرا رسیده است.
مکان بازیهای نید فور اسپید معمولاً در شهرهای بزرگ ایالات متحده آمریکا تنظیم میشوند و در قسمت آینده نیز بازیکنان میتوانند نقشه عظیم لیک شور سیتی (Lakeshore) را با کیفیت کامل 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه در پلتفرمهای نسل بعدی کاوش کنند.
اگرچه ماشینهای طراحی شده در بازی بسیار عالی و واقعگرایانه به نظر میرسند، اما سازندگان این مجموعه پرطرفدار همواره عادت داشتهاند که شهرهای خود را به صورتی زیبا اما متروکه طراحی کنند. منظور این است که علیرغم اینکه این شهرها بزرگ هستند، به نظر میرسد هیچ کس در آنها زندگی نمیکند!
در سال ۲۰۰۵ و پس از عرضه بازیهایی چون Most Wanted بهانه تیم طراحان این بود که کنسولها قدرت پردازش کافی برای اجرای شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) را ندارند. اکنون پس از گذشت تقریبا یک دهه انتظار میرود تکنولوژی کافی برای ارتقا محیط بازی در دسترس سازندگان قرار گرفته باشد. البته شاید پس از این همه مدت نبود شخصیتهای غیرقابل بازی، حضور ناگهانی و پررنگ آنها امکان پذیر نباشد و نتوان جزئیاتی در حد بازیهای Grand Theft Auto V را به دست آورد اما دیدن کمی شور و نشاط بیشتر در شهری که حدود یک میلیون نفر در آن میکنند، نقطه شروعی باشد.
۲. اختلال در هوش مصنوعی بازی
در حالی که هوش مصنوعی موجود در بازی Heat برای مسابقات چرخ به چرخ آن مناسب بود، اما باز هم جای اصلاح و بهتر شدن برای آن زیاد بود. یکی از مسائلی که در مورد هوش مصنوعی در بازیهای آرکید و مسابقاتی بیشتر جلب توجه میکند این است که هر چقدر هم بازیکنان سریع باشند، در پایان مسابقات رقبای هوش مصنوعی باز هم نزدیک خواهند بود.
در حالی که این مسئله در کل اکشن بازی را جذاب نگه میدارد، اما حدود مشخصی هم ندارد. چیزی که بازیکنان زمانی به آن پی میبرند که ماشین آنها بسیار برتر از هوش مصنوعی باشد و با این حال از ماشینهای کم سرعت و غیرحرفهای شکست میخورند.
برخی ممکن است این چالشها را دوست داشته باشند، اما بیشتر گیمرها متوجه میشوند که این مسئلهای است که روند بازی را خراب میکند. با توجه به آنچه در آخرین تریلرهای بازی Need For Speed Unbound دیدهایم، تنوع ماشینها و موارد قابل ارتقا برای آنها بسیار زیاد است با این همه هنوز نمیدانیم که آیا هوش مصنوعی بازی بهبود یافته است یا نه.
۱. دردسرساز بودن دریفت خودکار
دریفت کردن بیشک یکی از سرگرم کنندهترین قسمتهای نید فور اسپید برای طرفداران است و هیج راه فراری هم از آن نیست، چرا که قطعا در دام آن خواهید افتاد. اما دریفت نیز زمان و مکان خاصی دارد و همیشه سریعترین راه برای دور زدن گوشهها نیست، بنابراین وقتی هوش مصنوعی دارید که همیشه در پشت شماست، نمیتوانید هیچ اشتباهی مرتکب شوید.
مدل هندلینگ و کنترل ماشین در نید فور اسپید هرگز بهترین نبوده است، اما ما دوست داریم نسبت به آنچه در قسمت قبلی Heat دیده شد، شاهد بهبودی باشیم. بازیکنان باید بتوانند هنگام سخت شدن محدودیتهای قفل فرمان در خودروها از دریفت شدن دورهای خود خودداری کنند. اگر چه برای خودروهای دیفرانسیل عقب این مسئله چندان مهم نیست زیرا دریفت کردن با این نوع ماشینها میتواند بسیار سرگرم کننده باشد. با این حال، برای آن دسته از بازیکنانی که ماشینهای چرخ جلو یا چهار چرخ متحرک را ترجیح میدهند، از دست دادن کنترل این خودروها در گوشهها و در نتیجه قرار گرفتن در مجاور موانع یا ساختمان و یا برخورد به آنها اذیت کننده است.
بازی Need For Speed Unbound در تاریخ ۲ دسامبر (۱۱ آذر ماه) منتشر خواهد شد و امیدواریم که مشکلات قبلی در این قسمت برطرف شوند تا کرایتریون به هدف خود برای انقلاب در بازیهای مسابقهای برسد.
در پایان نظر شما درباره این بازی مورد انتظار چیست؟ آیا تیم سازندگان موفق خواهند شد مشکلات را به صورت کامل برطرف کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید