تماشا کنید: نخستین ویدیوی گیمپلی Project Eve منتشر شد + تصاویر
ترکیبی از NieR Automata و God Of War
با گذشت حدودا دو سال از معرفی در رویداد Crank in Showcase، استودیوی شیفت آپ سرانجام نخستین ویدیوی گیمپلی Project Eve را منتشر کرد.
شیفت آپ (Shift Up) در جریان Crank in Showcase که اوایل سال گذشتهی میلادی برگزار شد، از دو محصول جدید خود تحت عنوانهای Project Eve و Nikke the Goddess of Victory رونمایی کرد. اولین بازی، در سبکهای اکشن و نقشآفرینی قرار گرفته و داستانش در یک دنیای پساآخرالزمانی روایت میشود. ایو شخصیت اصلی داستان ماموریت دارد در مقابل مهاجمانی ناشناخته تحت عنوان نا-تایوز (NA-tives) ایستاده و زمین را از کنترلشان خارج کند. دومین بازی، اکشن سوم شخص بوده و برای تلفنهای همراه هوشمند توسعه مییابد. گیمپلی آن شباهتهایی به مجموعهی Time Crisis داشته و داستانش دربارهی گروهی است که میخواهد از زمین در برابر مهاجمان رباتیک دفاع کند.
در حالی که حدودا دو سال از معرفی رسمی میگذرد، شیفت سرانجام به انتظارها پایان داد و نخستین ویدیوی گیمپلی Project Eve را در فضای مجازی منتشر کرده است. این ویدیو در حدود سه دقیقه زمان داشته و نبرد شخصیت اصلی داستان با یکی از باس فایتها را نشان میدهد. از نکاتی که همان ابتدا نظر هر مخاطبی را به خود جلب میکند، وجود سه نوار متفاوت در گوشهی بالا سمت راست است. مطابق انتظار، یکی از نوارها به میزان سلامتی تعلق دارد که با دریافت هر ضربه میزان مشخصی از آن کاسته میشود. نوار آبی رنگ، احتمالا نوعی محافظ باشد؛ زیرا زمانهایی که این نوار پر است، ضربات دشمن تاثیر کمتری روی میزان سلامتی دارند. سومین نوار هم که رنگی قرمز دارد، با هر بار استفاده از شمشیر (حمله یا دفاع) و جای خالی دادن، مقداری پر میشود. احتمالا پس از پر شدن به کاربر اجازه میدهد ضربات مرگباری را وارد کند.
استودیوی کرهای در زمان معرفی، Project Eve را ترکیبی از NieR Automata و God Of War توصیف کرد اما در ویدیویی که منتشر شده شاهد شباهتهایی به دیگر محصولات هستیم؛ برای مثال، در لحظهای از ویدیو و هنگامی که کاربر میخواهد جای خالی بدهد شاهد آهسته شدن روند زمان هستیم که یادآور The Matrix و Max Payne است. دیگر شباهتی که به چشم میآید، به نحوهی کشتن باس مربوط میشود. کاربر به منظور وارد کردن ضربهی نهایی باید در مدت زمان تعیین شده دکمهی مد نظر را به فشار دهد که این ایده را میتوان وامگرفته از مجموعهی Shenmue دانست. در ضمن، در هنگام تماشای نخستین ویدیوی گیمپلی احتمالا متوجهی آیکونی شدید که به باتری شباهت داشته و کنارش یک رقم قرار دارد. این آیکون در واقع نشاندهندهی تعداد دفعاتی است که میتوانید سلامتی خود را بازیابی کنید.
وظیفهی مدیریت شیفت آپ بر عهدهی کیم تیونگ تاعه (Kim Hyung Tae) قرار دارد که قبلا به عنوان طراح شخصیت روی The War of Genesis 3 ،Blade & Soul و مجموعهی Magna Carta کار کرده بود. او توجه چندانی به واقعگرایی ندارد و ترجیح میدهد شخصیتهایی که طراحی میکند برای مخاطبان جذاب باشند. در ضمن، اگرچه تاعه مدیر استودیو است اما وظیفهی طراحی کاراکتر بسیاری از محصولات را شخصا بر عهده میگیرد.
شیفت آپ از Project Eve به عنوان یک بازی تراز اول یاد کرده که برای توسعهی آن از انجین گرافیکی آنریل چهار، سیستمهای اسکن سه بُعدی، موشن کپچر حرکات بدن و موشن کپچر صورت استفاده شده است. سازندگان تا به این لحظه هیچ اشارهای به پلتفرمهای هدف نداشتهاند اما تاکید کردند این محصول از تمام ظرفیتهای سختافزاری پلتفرمهای هدف بهره خواهد برد. با در نظر گرفتن این موضوع، میتوان گفت انتشار بازی برای کنسولهای نسل هشتمی، نسل نهمی و رایانههای شخصی دور از انتظار نیست. در ضمن، فعلا صحبتی از تاریخ انتشار به میان نیامده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید