تکنولوژی پلیاستیشن ۵ جلوههای بصری را به واقعیت نزدیکتر خواهد کرد
اعضای شرکتهایی چون IO Interactive و Ubisoft از قدرت بالای تکنولوژیهای PS5 در گرافیک و Ray Tracing میگویند
طبق صحبتهای آرتیستهای فعال در شرکتهایی مثل IO Interactive و Ubisoft تکنولوژی پلیاستیشن ۵ در بخش گرافیک به حدی قدرتمند است که به سازندگان اجازه خواهد داد تا گرافیک بازیها باز هم به واقعیت نزدیکتر شود.
در مصاحبهای که سایت GamesRadar با Stefania Hernandez آرتیست بخش نورپردازی در استودیوی IO Interactive داشته است، او گفت که تکنولوژی Ray Tracing موجود در PS5 کمک خواهد کرد تا سازندگان محیطهای سهبعدی پرجزئیاتتری را با استفاده از منابع نور، بازتابها و سایههای دقیقتر خلق کنند.
هرناندز تفاوت تکنولوژی نسل فعلی و نسل بعد را در بخش واقعگرایی این چنین بیان کرد:
با تکنولوژی نسل حاضر، بسیاری از بازتابهای درون بازی با استفاده از «کرههای بازتاب» (Reflection Spheres) ساخته میشوند که خیلی دقیق نیستند. وقتی یک نور را در صحنه میگذاریم، به آن منبع بیشتری اضافه میکنیم تا باورپذیرتر به نظر برسد. تکنولوژی ری تریسنیگ منابع نور، بازتابها و سایههای دقیقتری تولید میکند که جزئیاتی بسیاری را در محیطهای سهبعدی به نمایش میگذارد. این باعث میشود که تصویر نهایی بسیار واقعیتر به نظر برسد.
نورپردازی نقش بزرگی در ایجاد حالت و فضای یک بازی ایفا میکند و من باور دارم که این (تکنولوژی) میتواند بازیکن را به تجربهی گیمینگ عمیقترین هدایت کند. من باور دارم که ما به نقطهای نزدیک میشویم که خلق یک تجربهی بصری در بازیها، به چیزی که در حال حاضر تنها با صحنههای از پیش رندر شده محقق میشود، بسیار نزدیک شود.
آرتیست سهبعدی شعبهی تورنتوی یوبیسافت Marco Barrettara هم نظری مشابه هرناندز دارد. او میگوید که اگر ریتریسینگ بهدرستی استفاده شود، میتوانیم انتظار نورپردازیای را داشته باشیم که مخاطبان عادت دارند آنها را در جلوههای کامپیوتری فیلمها یا انیمیشنها ببینند.
کنسول پلیاستیشن ۵ در استفاده از تکنولوژی Ray Tracing تنها نیست و کنسول نسل بعد شرکت مایکروسافت با نام Xbox Series X هم از آن بهره خواهد برد. باید دید که در عمل کدام یک نتیجهی بهتری را در استفاده از این فناوری انقلابی ارائه خواهند داد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید