حجم بازی Demon’s Souls و Spider-Man: Miles Morales لو رفت
باز هم خلف وعدهی سونی
با وجود وعده وعیدهای سونی مبنی بر کاهش حجم بازیها روی PS5، اطلاعات لو رفته از حجم بازی Demon’s Souls و Spider-Man: Miles Morales چیز دیگری میگویند.
یکی از ادعاهای قابلتوجه سونی در رویداد تشریح مشخصات فنی PlayStation 5، کاهش حجم بازیها روی این کنسول بود. طبق توضیحات مارک سرنی، رییس تیم طراحی PS5، سرعت بسیار زیاد حافظهی سفارشی SSD کنسول موجب میشود که دیگر نیازی به کپی کردن آبجکتهای متعدد داخل بازی وجود ندارد و در نتیجه حجم بازی بشدت کمتر میشود. این نکتهای بسیار امیدوارکننده بود، چرا که این روزها باید وقت و حجم اینترنت سرسامآوری برای دانلود بازیهای بزرگ که عموما بیش از ۵۰ گیگابایت حجم دارند صرف کرد. حالا اما به تازگی در انجمن ResetEra حجم دو عدد از مهمترین بازیهای زمان لانچ پلیاستیشن 5 یعنی بازسازی Demon’s Souls و Spider-Man: Miles Morales لو رفته که خبر از خلف وعدهی سونی میدهند.
اگر این اطلاعات درست باشند، باید منتظر حجمی ۶۶ گیگابایتی برای Demon’s Souls باشیم که رقمی بسیار زیاد است. نسخهی استاندارد Miles Morales هم ۵۰ گیگ حجم دارد که قابل تحمل است، اما اگر به دنبال دانلود نسخهی آلتیمیت این بازی باشید که ریمستر Marvel’s Spider-Man را هم در خود دارد، باید حداقل ۱۰۵ گیگابایت فضا روی درایو دستگاه خالی کنید! این بازی به تنهایی یک هشتم فضای ۸۲۵ گیگابایتی درایو SSD پلیاستیشن 5 را پر میکند. اگر سایر بازیها هم به همین منوال حجم داشته باشند، یا باید به دنبال افزایش ظرفیت ذخیرهسازی باشیم یا خیلی سریع بازیهای محبوبمان را پاک کنیم.
نکتهای که باید بدان توجه کرد آن است که شاید سرعت درایو کنسول، احتیاج به همانندسازی آبجکتها را از بین ببرد، اما از آن سو بازیسازان ظرفیت بیشتری برای ایجاد بافتهای باکیفیتتر و بهبود بخشهای دیگر بازی خواهند داشت که این موارد به خودیخود فضای خالی شده را پر میکنند. بهعنوان مثال بازی Marvel’s Spider-Man به همراه تمام بستههای الحاقیاش روی PS4 حدودا ۷۵ گیگ حجم دارد اما نسخهی ریمستر آن روی PS5 تقریبا ۵۵ گیگ حجم خواهد داشت. به هر صورت باید خودمان را برای تصمیم سخت نگه داشتن یا پاک کردن بازیها آماده کنیم.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید