سازنده Psychonauts 2 تلویحا به انتقاد از بازیهای دشوار پرداخت
همه باید از بازی لذت ببرند!
دابل فایل سازنده Psychonauts 2 با انتشار یک متن کوتاه در شبکه اجتماعی توییتر نظرش را درباره میزان سختی بازیهای ویدیویی اعلام کرده است.
هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) چندی پیش مصاحبهای را با مجله Famitsu انجام داد. بازیساز ژاپنی در بخشی از گفتگو تایید کرد امکان انتخاب درجه سختی در Elden Ring وجود ندارد؛ زیرا تنها یک درجه سختی در بازی وجود دارد. او همچنین گفت دشواری اثر جدیدش در مقایسه با محصولات پیشین مانند Bloodborne یا Sekiro: Shadows Die Twice کمتر خواهد بود. اعلام چنین خبری نه تنها طرفداران قدیمی را ناامید کرده، بلکه باعث شده تا بحثی داغ میان گیمرها شکل بگیرد؛ بحثی که همچنان ادامه دارد. گروهی از گیمرها توجهی به میزان سختی نداشته و تنها به اتمام داستان میاندیشند اما گروهی دیگر تکمیل بازی با دشواری بالا را حائز اهمیت میدانند.
با بالا گرفتن بحثها پیرامون میزان سختی بازیهای ویدیویی، اکانت رسمی ایکسباکس توییت کوتاهی نوشت با این مضمون که به انتها رساندن داستان اهمیت داشته و میزان سختی مهم نیست. دایل فاین در پاسخ به توییت ایکسباکس دیدگاه خود را نسبت به میزان سختی بازیهای ویدیویی اعلام کرد:
همه افراد در تمامی سنین باید از تجربه بازیهای ویدیویی لذت ببرند. قابلتجربه بودن بازی برای تمامی کاربران یک موضوع حائز اهمیت در صنعت ما بوده و باید راه حلی برای آن بیابیم.
هدف نهایی؟ دوست داریم حین تکمیل بازی لذت ببرید، بخندید و تجربهای را کسب کنید که رویتان تاثیر بگذارد.
Psychonauts 2، جدیدترین محصول دابل فاین بوده و هم اکنون مراحل ساخت را پشت سر میگذارد تا آماده انتشار شود. طبق اطلاعاتی که طی ماههای اخیر به فضای مجازی آمده، استودیو آمریکایی تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا دنباله Psychonauts برای تمامی سنین قابلتجربه باشد. در همین راستا امکانات مختلفی در بازی قرار گرفته که برای مثال میتوان خاموش کردن لرزش دوربین اشاره کرد. مورد دیگر، تنظیماتی است که برای افراد کوررنگ در نظر گرفته شده تا حین تجربه بازی با مشکلی مواجه نشوند. به این موارد باید قابلیت شکستناپذیری و تغییر اندازه زیرنویسها را افزود.
Psychonauts در زمان انتشار عملکرد تجاری بسیار ضعیفی داشت اما به مرور زمان طرفداران زیادی پیدا کرد و حالا در لیست بهترین بازیهای تاریخ ویدیو گیم قرار دارد. در پی رخ دادن این اتفاقها، دابل فاین تصمیم گرفت قسمت دوم را بسازد. Psychonauts 2 مانند برادر بزرگتر خود یک عنوان در ژانر پلتفرمر است. داستان ادامه Psychonauts in the Rhombus of Ruin به شمار میرود که یک بازی واقعیت مجازی بوده و سال ۲۰۱۷ میلادی در دسترس علاقهمندان قرار گرفت.
دابل فاین قصد داشت محصول چدید خود را در سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه شود اما شرایط مطابق انتظار پیش نرفت. پس از سه بار تاخیر، Psychonauts 2 حالا برای انتشار در تاریخ نامشخصی از سال جاری میلادی برنامهریزی شده است. در ضمن، بازی مزبور برای پلتفرمهای برای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان، ایکسباکس سری اس، ایکسباکس سری ایکس و رایانههای شخصی توسعه مییابد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید