بازی Rainbow Six Siege 2 ساخته میشود؟
پاسخ یوبیسافت را بشنوید!
با استناد بر تازهترین اظهارات شرکت یوبیسافت، به نظر میرسد که این مجموعه نیازی به ساخت دنباله ندارد و بدین خاطر نباید منتظر عرضهی بازی Rainbow Six Siege 2 در آینده نزدیک بود.
بازی رینبو سیکس سیج را میتوان یکی از محبوبترین آثار شوتر و تاکتیکی دانست که علیرغم محبوبیت کنونی، در زمان انتشار آنطور که باید و شاید مورد استقبال بازیکنان قرار نگرفت و چه بسا به خاطر یک سری ایرادات فنی، بازخوردهای منفی منتقدان را دریافت کرد. با این وجود، تیم توسعهدهنده از همان ابتدای کار به پشتیبانی از ساختهی خود پرداخت و با ارائهی بهروزرسانیهای متعدد، نه تنها بخش زیادی از ایرادات را برطرف کرده، بلکه به طور مداوم محتوای جدیدی را نیز تقدیم بازیکنان کرده است. در طول این شش سالی که از انتشار بازی میگذرد، یوبیسافت در ابتدای شروع فصل جدید، بهروزرسانی جدیدی به صورت کاملا رایگان عرضه میکند که در کنار تغییرات و اصلاحات فراوان، اپراتور، نقشه و اسکینهای جدیدی راهی بازی میشود.
در پی این پشتیبانی تحسینآمیز سازندگان، رینبو سیکس سیج در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین بازیهای تیراندازی اول شخص آنلاین برشمرده میشود که به لطف جامعهی بزرگ چند ده میلیونی، روزانه بازیکنان بیشماری در اقصی نقاط جهان را به خود سرگرم میکند. در نگاه اول، با توجه به این دستاوردها، ساخت و توسعهی دنبالهی مجموعه منطقی به نظر میرسد و حتی با شروع نسل جدید، بسیاری از هواداران بیصبرانه منتظر عرضهی بازی رینبو 2 هستند. اما نکته اصلی این است که بازی هنوز مسیر تکامل خود را طی میکند و یوبیسافت سیاست متفاوتی را برای این مجموعه در نظر گرفته است.
همانطور که احتمالا اطلاع دارید، این روزها بیشتر بازیها به سمت عناوین سرویس محور روی میآورند و کمپانی فرانسوی یوبیسافت چند وقتی است که چنین سیاستی برای برخی از عناوین خود از جمله رینبو سیکس سیج اتخاذ کرده است. در همین راستا، ساعاتی پیش لیروی آتاناسوف (Leroy Athanassof)، کارگردان بازی، در پاسخ به سوالات هواداران اعلام کرد که تیم سازنده برنامهای برای ساخت بازی Rainbow Six Siege 2 ندارد، چرا که این اثر عملا به ساخت دنباله نیاز ندارد.
او مدعی است که مشابه سالهای گذشته، یوبیسافت با انتشار آپدیتهای مستمر، محتوای جدید را در جهت بهبود و گسترش بازی ارائه خواهد کرد و بدین خاطر نباید منتظر ساخت و عرضهی دنبالهی این عنوان بود. البته، این آپدیتها صرفا به اپراتور و نقشههای جدید نیز محدود نمیشود و با تغییراتی که در آینده ایجاد خواهد شد، سیج آینده با اثر کنونی تفاوت زیادی خواهد داشت.
لیروی آتاناسوف در این خصوص توضیح میدهد:
ریبنو سیکس سیج عنوانی است که به طور مداوم در حال تغییر و تکامل است. رینیو سیکس سیج آینده با سیج امروز به کلی متفاوت خواهد بود؛ در حدی که شاید بتوانیم آن را رینبو 2 بنامیم. من و تیم سازنده بر این باور هستیم که میتوانیم چنین تغییرات بزرگی را در بازی فعلی اعمال کنیم و بدین خاطر، بازی رینبو سیکس سیج نیازی به دنباله ندارد.
در ادامهی این صحبتها، لیروی آتاناسوف اشاره کرد که بازی رینبو 2 باید به کلی با رینبو سیکس سیج کنونی متفاوت باشد. او معتقد است که باید سیستم اینونتوری جدیدی برای بازی بعدی در نظر گرفته شود و جدا از نقشههای کاملا متفاوت، ممکن است حتی تیم سازنده بازی نیز تغییر کند. از این رو، آتاناسوف و مدیران یوبیسافت قصد ساخت دنبالهی این عنوان را ندارند و در عوض با ارائهی بهروزرسانیها و محتویا جدید، برای سالها از بازی پشتیبانی خواهند کرد. کارگردان خلاق بازی رینبو سیکس سیج در این زمینه میگوید:
بازی Rainbow Six Siege 2 یک اثر جدیدی است که باید محیط آن به کلی تغییر کند و حتی به احتمال قوی باید سیستم اینونتوری جدید نیز داشته باشد. ممکن است حتی تیم سازنده آن هم متفاوت باشد. به نظر ما، کار روی ساخت چنین نسخهای چیزی نیست که بازیکنان و جامعهی بازی به آن نیاز داشته باشند. ما به سرمایهگذاریهای بازیکنانمان در رینبو سیکس سیج اهمیت میدهیم و به بدین خاطر قصد نداریم یک نسخهی جدید از بازی بسازیم. در عوض، تصمیم داریم که از سرمایههای شما محافظت کنیم با بهبود هرچه بیشتر بازی، ارزش آن را افزایش دهیم. کاری که ما انجام میدهیم، دقیقا مشابه این است که شما یک خانهی قدیمی را بازسازی و آن را دوباره تمیز و جذاب میکنید.
در نظر داشته باشید این اولین باری نیست که تیم سازنده خطاب به هواداران اعلام میکند که برنامهای برای ساخت بازی بعدی رینبو سیکس سیج ندارد. با توجه به دستاوردها و موفقیتهای بازی و همچنین روند رو به رشد آن، طبیعی است که یوبیسافت بهجای سرمایهگذاری دوباره برای توسعهی رینبو 2، روی نسخهی فعلی تمرکز کند و با انتشار محتوای جدید، این عنوان را به بهترین وضعیت خود برساند. ناگفته نماند که برنامهی پشتیبانی از رینبو سیکس سیج تقریبا مشخص است و حتی در اوایل سال آینده میلادی این عنوان به ویژگی کراس پلی و کراس پراگرشن مجهز خواهد شد.
لازم به ذکر است که بازی پرطرفدار Tom Clancy’s Rainbow Six Siege در حال حاضر برای پلتفرمهای ایکسباکس وان، پلی استیشن 4 و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. همچنین، پس از عرضهی کنسولهای جدید ایکسباکس سری ایکس، ایکسباکس سری اس و پلیاستیشن 5 در اواخر سال گذشته میلادی، یوبیسافت در راستای گسترش جامعهی بازی و تداوم پشتیبانی از آن، نسخهی نسل نهم بازی را برای پلتفرمهای مذکور منتشر کرد. گفتنی است افرادی که نسخهی نسل هشتم بازی را در هر پلتفرمی که در اختیار دارند، به رایگان بهروزرسان ارتقا به نسل نهم را دریافت میکنند.
در این میان، بد نیست اشاره کنم که قرار است یک نسخه جدید از مجموعه رینبو سیکس به نام Rainbow Six Extraction در ماه ژانویه سال آینده میلادی برای کنسولهای نسل هشتم و نهم سونی و مایکروسافت و همچنین پلتفرم رایانهی شخصی عرضه شود. این عنوان اگرچه یک سری از المانها و شخصیتها را از بازی رینبو سیکس سیج الهام گرفته، اما در مجموع دنبالهی اثر مزبور به شمار نمیرود. در این بازی شما در برابر تهدیدهای بیگانگان قرار میگیرد که باید در سه فاز مختلف به پاکسازی و نجات افراد بپردازید.
در صورتی که اطلاعات چندان زیادی از بازی ندارید و با کلیات گیمپلی آن آشنا نیستید، پیشنهاد میکنم مقالهی “هر آنچه باید از بازی Rainbow Six Extraction بدانید” در رسانه سرگرمی را مطالعه کنید.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با اظهارات این کارگردان خلاق و همچنین عدم ساخت و عرضهی بازی Rainbow Six Siege 2 چیست؟ به نظر شما، آیا پشتیبانی از این عنوان سرویس محور میتواند جای توسعهی یک اثر جدید را پر کند؟ شما چه انتظارهایی از آیندهی مجموعه دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید