استودیو سازنده Alan Wake 2 عناوین تجاری موفق خواهد ساخت
در عین حفظ جنبه خلاقانه آثار این استودیو
کارگردان استودیو سازنده Alan Wake 2 در صحبت با سرمایهگذاران اظهار داشت که آنها مایل به ساخت بازیهای تجاری موفق هستند اما نه به صورتی که به قیمت از بین رفتن جنبه خلاقانه آثار آنها تمام شود.
استودیو فنلاندی رمدی (Remedy Entertainment) مدتی پیش در ماه جاری اظهار داشت که توانسته بیشتر هزینه مربوط به ساخت بازی تحسین شده Alan Wake 2 را بازگرداند در حالی که بیشتر از یک سال از انتشار این اثر میگذرد. این موضوع لزوما باعث نمیشود تا بازی به یک شکست تجاری تبدیل شود زیرا این احتمال به صورت فراوان وجود دارد که بازی سرانجام در طولانی مدت بتواند بیشتر و بیشتر به سوددهی برسد حال آن که از سوی دیگر، چنین چیزی آن را به یک اثر تجاری موفق تضمین شده نیز تبدیل نمیکند.
در جریان کنفرانسی در رویداد Capital Markets Day 2024، سم لیک (Sam Lake) نویسنده و کارگردان استودیو رمدی به صحبت در خصوص چالش آنها به منظور برقراری تعادل میان آزادی خلاقانه و موفقیت تجاری پرداخت. لیک درباره این مسئله اظهار داشت “بازیهای ویدئویی نیازمند فرآیند تولید طولانی مدت و پیچیده هستند. بازیها حاصل دستاورد پیشرفتهترین و بهروزترین تکنولوژیها هستند. بازیها نوعی تجارت هستند. ما قصد داریم تا آثار تجاری موفق توسعه دهیم.”
نویسنده و کارگردان استودیو سازنده Alan Wake 2 در ادامه توضیح داد “همگی این موارد صحیح بوده و حقیقت دارد و همهی این موارد باید در تعادل باشد تا به موفقیت ما منجر شود. اما چه چیز دیگری صحیح محسوب میشود؟ بازیها آثاری جاهطلبانه، پرشور و حاصل ابراز هنری خلاقانه هستند. بازیها، آثار سرگرمی محور بسیار باکیفیتی هستند. آن چه که ما در استودیو رمدی میسازیم بسیار ویژه بوده و ما هرگز نباید آن را از دست بدهیم.”
علیرغم آن که آخرین ساخته رمدی محصول تجاری موفقی نبوده، اما تعهد سم لیک به آن چیزی که بازیهای استودیو رمدی را خاص و متمایز میکند بسیاری ستودنی است آن هم در اتاقی مملو از افراد سرمایهگذار که به جز موفقیت تجاری بازیها به چیز دیگری اهمیت نمیدهند. رمدی اخیرا اظهار کرده بود که بازی Control 2 با بودجه 50 میلیون یورویی ساخته خواهد شد و تیم سازنده انتظار فروش سه الی چهار میلیون واحدی را به منظور سود صددرصدی از آن دارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید