استودیو سازنده Hi-Fi Rush مشغول ساخت بازیهای جدید است
آثاری که تنها مختص به خودشان است
پس از تعطیلی توسط مایکروسافت و بازگشت مجدد، کمپانی تانگو گیمورکس به عنوان استودیو سازنده Hi-Fi Rush مشغول ساخت عناوین جدید است.
استودیو تانگو گیمورکس (Tango Gameworks) که توسط شخص شنجی میکامی (Shinji Mikami) تاسیس و سابقه توسعه آثاری چون بازی The Evil Within و بازی Hi-Fi Rush را دارد، در ابتدای سال جاری توسط کمپانی مایکروسافت بسته شد. اما مدتی پیش توسط ناشر بازی PUBG یعنی کمپانی کرافتون (Krafton) خریداری شد و باری دیگر شروع به فعالیت نمود. اکنون تعدادی از اعضای این استودیو از جمله کالین مک (Colin Mack)، جان یوهاناس (John Johannas) و کازوئاکی ایگاشیرا (Kazuaki Egashira) در گفتگویی که به تازگی با نشریه 4Gamer داشتهاند، به صحبت در خصوص قدمهای بعدی خود پرداختهاند.
کالین مک کارگردان استودیو سازنده Hi-Fi Rush بدین شکل توضیح داد که “پس از موفقیت در امور تجاری و خریداری شدن توسط کرافتون، ممکن است به شما گفته شود که به کپی کردن آثار محبوب کمپانی ناشر خود بپردازید و یا به ساخت دنباله مشغول شوید زیرا نسخههای دنباله، گزینههای مطمئنتری هستند. با این حال، کرافتون به خلاقیت ارزش میدهد و از ما خواست تا به ادامه کاری مشغول شویم که پیش از این در استودیو تانگو انجام داده بودیم و به ساخت آثاری مشغول شویم که تنها از عهدهی تانگو بر میآید.”
مک در خصوص تعطیلی ناگهانی استودیو در ابتدای سال جاری توسط مایکروسافت ادامه داد “استودیو تانگو به مدت 14 سال از زمان تاسیس آن در سال 2010 سخت مشغول کار بود اما درست هنگامی که به همان استودیو ایدهآلی تبدیل شدیم که برای آن در نظر داشتیم، تصمیم به تعطیلی و بسته شدن آن گرفته شد. با این حال موضوع تعطیلی بسیار بیش از اندازه ناراحتکننده بود. هنگامی که به دنبال همکاری برای ادامه دادن استودیو تانگو گیمورکس به شکل کنونی بودیم، ما موفق به یافتن کمپانی کرافتون شدیم که فرهنگ آن بر پایه ارزش نهادن به پایههای لذتبخش بودن و نوآورانه بودن بازیها به مانند ما است.”
این تمرکز روی بازیهای نوآورانه و منحصر به فرد، امری خواهد بود که در مسیر جدید استودیو سازنده Hi-Fi Rush نیز ادامه خواهد یافت. جان یوهاناس در خصوص جاهطلبی تیم سازنده اظهار داشت “اگر شما چیزی بسازید که خودتان دوست دارید آن را بازی کنید، باید باور داشته باشید که افراد دیگری نیز وجود دارند که خواستار تجربه آن هستند. چنین شور و اشتیاقی موجب تولد ایدههای جدید میشود اما بازیها توسط یک شخص ساخته نمیشوند. ما ممکن است هنگام صحبت کردن با یکدیگر، به ایدههای متنوعی برسیم، با این حال چنانچه اگر طرح مرکزی آن یک تجربه منحصر به فرد باشد و درک مشترکی بین اعضای تیم تولید وجود داشته باشد به نظر من، اثری ساخته خواهد شد که توسط هیچ کمپانی دیگری نمیتواند ساخته شود.”
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید