کارگردان Resident Evil 4 حمایت خود را از ساخت نسخهی بازسازی اعلام کرد
البته به شرطی که از لحاظ کیفی در سطح مناسبی قرار داشته باشد
شینجی میکامی کارگردان Resident Evil 4 در مصاحبهی خود با وب سایت IGN اعلام کرد هیچ مشکلی با ساخت نسخهی بازسازی این عنوان ندارد.
کپکام طی سالهای گذشته تمرکز ویژهای را روی احیای فرنچایز رزیدنت ایول و تلاش برای بازگرداندن آن به ریشههایش قرار داده است. البته نتیجهی چنین سیاستی ساخت نسخههای جدید نبوده، بلکه این شرکت نسخهی بازسازی عناوین قدیمی را روانهی بازارهای جهانی کرده است. این روند با انتشار Resident Evil 2 Remake در سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد. این بازی ترسناک نه تنها بازخوردهای مثبتی را دریافت کرد، بلکه بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه در سراسر جهان فروخت و رکورد فروش نسخهی اصلی را پشت سر گذاشت. این موفقیتها ناشر ژاپنی را به سمت ساخت یک بازسازی دیگر سوق داد.
Resident Evil 3 که نسخهی بازسازی Resident Evil 3: Nemesis محسوب میشود، در آوریل سال جاری میلادی در دسترس علاقهمندان قرار گرفت. اگرچه کوتاه بودن مدت زمان گیمپلی و حذف برخی المانها، انتقادهایی را به همراه داشت اما این بازی هم در زمینهی مالی موفقیتآمیز عمل کرد. طبق آمارهای رسمی، طی یک هفته بیش از ۲ میلیون نسخه فروش داشت. در حالی که مدت زیادی از انتشار این بازی نمیگذرد، شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه کپکام با ساخت نسخهی بازسازی Resident Evil 4 موافقت کرده و احتمالا در سال آیندهی میلادی آماده میشود. در چنین شرایطی، یک سوال مهم بهوجود میآید: دستاندرکاران نسخهی اصلی چه نظری دربارهی نسخهی بازسازی دارند؟
شینجی میکامی (Shinji Mikami) طراح، کارگردان و تهیهکنندهی فعال در حوزهی بازیهای ویدیویی چندی پیش مصاحبهای را با وب سایت IGN انجام داد. خبرنگار در بخشی از گفتگو نظر او را دربارهی ساخت نسخهی بازسازی عناوین قدیمی و کلاسیک رزیدنت ایول، به خصوص Resident Evil 4 پرسید. میکامی هم در پاسخ از چنین ایدهای حمایت کرد و گفت در صورتی که این محصولات از کیفیت خوبی برخوردار باشند، مشکلی با این موضوع ندارد. این بازیساز ژاپنی از سال ۱۹۹۰ الی ۲۰۰۴ میلادی در کپکام مشغول به فعالیت بود و در طول آن سالها دو فرنچایز بزرگ رزیدنت اویل و داینو کرایسیس را خلق کرد. میکامی بنا به دلایلی تصمیم به جدایی گرفت تا در دیگر استودیوهای بازیسازی به فعالیت بپردازد. او نهایتا در سال ۲۰۱۰ استودیوی خود را تحت عنوان تانگو گیمورکس تاسیس کرد. The Evil Within آخرین بازیای محسوب میشود که میکامی کارگردانیاش را بر عهده داشت.
خبرنگار وب سایت IGN سپس از شینجی میکامی خواست تا دیدگاهش را نسبت به نسخههای بازسازی که تاکنون عرضه شدهاند اعلام کند. کارگردان Resident Evil 4 به دلایلی نامعلوم هرگز به تجربهی آنها ننشسته است. او در پاسخ گفت یک ویدیو از Resident Evil 2 Remake دیده و فکر میکند بسیار خوب کار شده بود. شینجی میکامی در ادامهی صحبتهای خود اضافه کرد کپکام احتمالا به ساخت نسخهی بازسازی ادامه میدهد؛ زیرا فروش خوبی دارند. این بازیساز ژاپنی وارد جزئیات نشد و چیزی دربارهی ادعای Video Games Chronicle نگفت. این وب سایت چندی پیش گفته بود میکامی پیشنهاد کارگردانی نسخهی بازسازی Resident Evil 4 را نپذیرفت و ترجیح داد به ارائهی چند توصیه به سازندگان بسنده کند.
شینجی میکامی در حال حاضر به عنوان تهیهکننده روی روند ساخت Ghostwire: Tokyo در تانگو گیمورکس نظارت دارد. این بازی در سبک اکشن و ماجراجویی ساخته شده و داستانش در شهر توکیو جریان دارد. شهروندان به شکل عجیبی ناپدید میشوند و وظیفهی یافتن چرایی این اتفاق بر دوش شخصیت اصلی قرار دارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید