جزئیات بیشتری از مراحل و مکانیکهای گیمپلی Returnal منتشر شد
این بازی از یک جهت به Gears of War شباهت دارد
به لطف مطلبی که چند ساعت قبل روی وب سایت رسمی PlayStation قرار گرفت، جزئیات بیشتری از مراحل و مکانیکهای گیمپلی Returnal منتشر شده است.
تعدادی از انحصاریهای پلیاستیشن 5 مانند Marvel’s Spider-Man: Miles Morales برای نسل قبل هم منتشر میشوند اما تعدادی دیگر به صورت انحصاری برای این کنسول نسل نهمی توسعه یافتهاند. Returnal در دستهی دوم قرار میگیرد. محصول جدید هاوسمارک از دوربین سوم شخص بهره برده و در ژانرهای اکشن، علمی-تخیلی و ترسناک ساخته شده است. داستان حول محور یک فضانورد به سلین میچرخد که باید منبع یک سیگنال مرموز را بیابد. او حین تلاش برای یافتن منبع سیگنال در سیارهای ناشناخته سقوط میکند.
طبق اطلاعاتی که در گذشته منتشر شده بودند، سلین در یک چرخه گرفتار شده است. از همین رو، در صورتی که شخصیت اصلی کشته شود، در محل سقوط سفینه ریسپاون میشود. با رخ دادن چنین اتفاقی، نه تنها محیط پیرامون تغییر کرده، بلکه ترکیب متفاوتی از آیتمها و تجهیزات در اختیار شخصیت اصلی قرار میگیرد. بدین ترتیب، کاربر مجبور میشود در مواجهه با دشمنان از استراتژیهای متفاوت بهره ببرد. به گفتهی سازندگان، چنین ساختاری باعث شده از القای حس یکنواختی به کاربر جلوگیری شود.
هاوسمارک با همکاری یکی از کارمندان سونی اخیرا مطلب بلند بالایی را در وب سایت PlayStation قرار داده و به واسطهی آن، جزئیات بیشتری از ویژگیهای شاخص، مراحل و مکانیکهای گیمپلی Returnal منتشر کرده است. نویسندهی مطلب در ابتدا تاکید میکند جدیدترین انحصاری پلیاستیشن 5 از کنترلر دوالسنس پشتیبانی میکند. این موضوع باعث شده کاربر حین سقوط سفینه در سیارهی ناشناخته تجربهی واقعگرایانهای داشته باشد. او سپس گفت بین محل سقوط سفینه و منبع ارسال سیگنال چندین زیست بوم قرار دارد که هر کدام شامل هزارتویی متشکل از چند منطقهی مرتبط با هم میشود.
هر لوکیشن نقشه دو مورد را در خود جای داده است: خرابههای یک تمدن باستانی و موجودی ترسناک. در خرابهها آیتمهایی تحت عنوان آرتیفکت (Artifact) قرار گرفته که کاربر میتواند آنها را یافته و به واسطهشان موجودات ترسناک را شکست دهد. آرتیفکتها آیتمهایی هستند که عملکرد سلین را بهبود میبخشند؛ برای مثال، یکی از آرتیفکتها میزان سلامتیاش را افزایش میدهد. نویسنده در ادامهی متن خود به فایلهایی صوتی اشاره میکند که در نقاط مختلف پنهان شدهاند؛ فایلهایی که توسط سلین ضبط شدهاند. هر چند، مشخص نیست به نسخهی گذشته یا آیندهی او تعلق دارند.
اگر کاربر بتواند برای مدت مشخصی به صورت مداوم به دشمنان خود صدمه وارد کرده و در همین حین، از دیدن هر گونه صدمهای اجتناب کند، میزان آدرنالین افزایش مییابد. افزایش آدرنالین پنج سطح داشته و هر سطح قابلیت جدیدی را به سلین اضافه میکند. نویسنده در این بخش از مطلب خود تنها به سه سطح از آدرنالین اشاره کرد: افزایش قدرت تخریب سلاحها، افزایش قدرت ضربات دست و بهبود بینایی. مورد سوم باعث میشود دشمنها با دایرهای قرمز رنگ مشخص شوند تا شلیک به آنها سادهتر شود. مرگ سلین باعث خواهد شد تمامی قابلیتهای مرتبط با آدرنالین از کار بیافتند. در نتیجه، در هر چرخهی جدید باید برای دست آوردنشان دوباره تلاش کرد.
در بخش دیگری از متن بلند بالا به شباهت Returanl و Gears of War اشاره شد. مانند انحصاری مایکروسافت، خبری از بارگذاری مجدد خشاب نیست و سلاحها شارژ میشوند. وقتی انرژی سلاحها کاهش یافت، کاربر برای مدت کوتاهی فرصت دارد دکمهی مورد نظر را فشار دهد تا شارژ مجدد انجام شود. در صورت موفقیت، میزان صدمهی سلاح برای مدتی افزایش مییابد و در صورتی هم که موفق نشود، سلاح گیر کرده و شلیک نمیکند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید