اسکرین شاتها و جزئیات تازهای از Returnal جدیدترین انحصاری PS5 منتشر شد
المانهایی از ژانر Roguelike در این بازی وجود دارند
به لطف بهروزرسانی اخیری که در وب سایت رسمی PlayStation صورت گرفته، جزئیات تازهای از داستان و گیمپلی Returnal منتشر شده است.
ایلاری کویتینن (Ilari Kuittinen) و هری تیکنن (Harri Tikkanen) در سال ۱۹۹۵ میلادی استودیوهای بازیسازی خود را ادغام و شرکت جدیدی را تحت عنوان هاوسمارک (Housemarque) تاسیس کردند. این استودیو در حال حاضر قدیمیترین و با تجربهترین شرکت فنلاندی است که در حوزهی بازیهای ویدیویی فعالیت دارد. هاوسمارک که طی سالهای گذشته عناوین مختلفی از جمله Matterfall و Nex Machina را عرضه کرده بود، با سونی وارد همکاری شده و مشغول ساخت یک عنوان انحصاری با نام Returnal است. این استودیو در گذشته بازیهای مختلفی مانند Super Stardust Ultra VR و Dead Nation را به صورت انحصاری برای کنسولهای پلیاستیشن توسعه داده بود.
به لطف بهروزرسانیای که چندی پیش در وب سایت رسمی PlayStation صورت گرفته، اسکرین شاتها و همچنین جزئیات تازهای از داستان و گیمپلی Returnal به اشتراک گذاشته است. بر این اساس، قصه روی یک فضانورد به نام سلین تمرکز دارد که سفینهاش در سیارهای عجیب و مرموز سقوط میکند؛ سیارهای که روزگاری محل سکونت یک تمدن باستانی بوده است. او هیچ همتیمیای نداشته و فردی هم به کمکش نخواهد آمد. از همین رو، باید با استفاده از تجهیزاتی که برایش مانده یک ماجراجویی خطرناک را شروع کند تا شاید سرانجام راهی برای خروج بیابد. با هر بار مرگ سلین در جریان بازی، او دوباره متولد شده و همه چیز از ابتدا آغاز میشود. نکتهی جالب ماجرا اینجا است که با هر بار مرگ این فضانورد تنها، محیط پیرامون هم تغییر میکند.
تغییرات تنها به محیط اطراف خلاصه نمیشوند. هر باری که شخصیت اصلی ماجراجویی خود را از ابتدا آغاز میکند، ترکیب متفاوتی از آیتمها و تجهیزات در اختیارش قرار داده میشود. وجود چنین ویژگیای در گیمپلی Returnal کاربر را مجبور میکند در هر بار مواجهه با دشمنان، استراتژیهای متفاوتی را برای از پا در آوردنشان به کار بگیرد. در ضمن، دو نوع آیتم در گوشه و کنار محیط قرار دارند: نوع اول، تکههای خاطرات سلین هستند که با جمعآوری و کنار هم قرار دادنشان میتوان پاسخ سوالاتی که به مرور شکل گرفتهاند را یافت؛ نوع دوم و پایانی هم ابزارهایی هستند که توسط بیگانگان ساخته شدهاند. شخصیت اصلی میتواند از آنها برای بهبود عملکرد قابلیتها بهره ببرد. این بهبودها با مرگ سلین از بین نمیروند.
از آنجایی که Returnal یک انحصاری پلیاستیشن 5 است، انتظار میرفت از قابلیتهای آن بیشترین بهره را ببرد؛ اتفاقی که افتاده است. طبق اطلاعات موجود، سازندگان سعی کردهاند گیمپلی را به گونهای طراحی کنند که از قابلیتهای دوالسنس بهره ببرد. برای مثال، اگر فشار وارده بر تریگر در یک حد مشخصی باشد، دوربین به سلاح نزدیک میشود تا هدفگیری دشمنان سادهتر صورت بگیرد اما اگر فشار وارده از آن حد بگذرد، سلاح گلولههای نوع دوم خود را شلیک میکند.
استودیوی هاوسمارک و شرکت سونی تا به این لحظه هیچ اشارهای به تاریخ انتشار Returnal نداشتهاند. با این حال، اطلاعات لو رفته در فضای مجازی به عرضه در تاریخ نامشخصی از سال آیندهی میلادی اشاره دارند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید