تماشا کنید: هر آنچه باید درباره چرخه زمانی Returnal بدانید
این ویدیو نزدیک به چهار دقیقه زمان دارد
وب سایت IGN ساعاتی قبل یک ویدیوی نسبتا طولانی منتشر کرد که مخاطب را با چرخه زمانی Returnal و تاثیرش بر گیمپلی آشنا میکند.
هاوسمارک (Housemarque)، یک استودیو فنلاندی است که با ساخت بازیهای کوچک فعالیت خود را شروع کرد و پس از رسیدن به سود کافی و افزایش تعداد کارمندان، تصمیم گرفت روی پروژههای بزرگتری کار کند. نتیجه اتخاذ چنین تصمیمی، همکاری با سونی برای ساخت یک انحصاری برای پلیاستیشن 5 بوده است. این بازی در حال حاضر Returnal نام داشته و در آیندهای نزدیک در دسترس علاقهمندان قرار میگیرد.
داستان Returnal حول محور یک فضانورد به نام «سلین» میچرخد که ماموریت دارد منبع ارسال سیگنال سایه سفید (White Shadow) را بیابد. او حین جستجو برای یافتن منبع ارسال در یک سیاره ناشناخته و مرموز سقوط میکند. این سیاره در گذشته محل زندگی اعضای یک تمدن پیشرفته بوده و حالا سکونتگاه موجوداتی ترسناک است. سلین یک دانشمند بوده و مهارت چندانی در استفاده از سلاح ندارد. با این حال، مجبور میشود به گشت و گذار در محیط بپردازد تا منبع سیگنال را یافته و راهی برای خروج از جزیره بیابد.
سقوط در سیاره ناشناخته، باعث شده سلین در یک چرخه زمانی گرفتار شود. به بیان دیگر، مراحل Returnal دارای چکپوینت نبوده و شخصیت اصلی در صورت از دست دادن جان خود به محل سقوط سفینه برگردانده میشود. تیم توسعه که میدانسته چنین مکانیکی میتواند حس یکنواختی را در کاربر به وجود بیاورد، سیستمی را طراحی کرده است تا محیط و دشمنان با هر بار مرگ شخصیت اصلی تغییر کنند. تیم توسعه همچنین تاکید کرده مرگ سلین هیچ تاثیری روی آپگریدهایی که آزاد کرده ندارد.
وب سایت IGN با همکاری هاوسمارک یک ویدیوی نسبتا طولانی ساخته تا توضیحاتی را درباره چرخه زمانی Returnal ارائه دهد؛ سیستمی که علیرغم اطلاعات منتشر شده همچنان برای بسیاری از کاربران گمراهکننده است. با توجه به صحبتهایی که در ابتدا انجام میگیرد، هاوسمارک برای خلق محصول جدیدش برخی از المانهای زیرژانر روگلایک را قرض گرفته است. به بیان دقیقتر، کاربر هر بار که میمیرد به چند ثانیه بعد از سقوط انتقال داده میشود؛ زمانی که هنوز داخل سفینه قرار دارد. سلین با هر بار مرگ تمامی سلاحهای خود جز یک کلت را از دست میدهد. در نتیجه، یکی از اهداف اصلی کاربر باید گشت و گذار در محیط برای یافتن دوباره سلاحها باشد.
برخلاف سلاحها، تعدادی از آپگریدهایی که در چرخه زمانی پیشین صورت گرفت حفظ میشوند تا حس پیشرفت به کاربر انتقال داده شود. در بازیهای روگلایک وقتی کاربر میمیرد مجبور میشود نبرد دوبارهای با دشمنان و باسفایتهای تکراری داشته باشد اما این موضوع برای Returnal صدق نمیکند. در صورتی که کاربر دشمنان و باس فایت یک زیستبوم را کشته باشد، در چرخه زمانی بعدی نیازی به تقابل دوباره با آنها نخواهد داشت. توجه داشته باشید، محیط بازی به چند زیست بوم مختلف تقسیمبندی شده است.
Returnal در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ (مصادف با ۳۰ آوریل) برای پلیاستیشن 5 عرضه خواهد شد. آن دسته از افرادی که بازی پیشخرید کردهاند، هم اکنون میتوانند فرآیند دریافت فایلها را آغاز کنند. محصول هاوسمارک ۵۶ گیگابایت حجم دارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید