1%
  • 0/10

نام نهایی پروژه‌ی اسکارلت به هدف کنسول اشاره می‌کند

قابلیت کلیدی این دستگاه چه خواهد بود؟

نام نهایی پروژه‌ی اسکارلت به هدف کنسول اشاره می‌کند ۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸ اخبار بازی کپی لینک
نام نهایی پروژه‌ی اسکارلت | ایکس‌باکس اسکارلت

آقای فیل اسپنسر، مدیر ارشد برند ایکس‌باکس، چندی پیش رسما اعلام کرد که نام نهایی پروژه‌ی اسکارلت ارتباطی با اسامی کنسول‌های قبلی Xbox ندارد و صرفا برگرفته از هدف کنسول خواهد بود.

در آستانه‌ی شروع نسل نهم کنسول‌ها، پیش از آنکه شرکت ژاپنی سونی به معرفی پلی‌استیشن جدید بپردازد، غالب بازیکنان آن را با نام پلی‌استیشن 5 صدا می‌زدند، چرا که رویکرد نام گذاری PlayStation در طول سالیان سال مبتنی بر اعداد بوده و بدیهی است که پس از پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5 راهی بازار خواهد شد. در طرف مقابل، مایکروسافت از چنین روشی برای اسامی کنسول‌های خود بهره نمی‌گیرد و در هر نسل شاهد استفاده از یک اسم خاص و متفاوتی برای نام گذاری ایکس‌باکس بوده‌ایم.

اینکه ردموندی‌ها روش دیگری برای نام گذاری کنسول‌های خود در پیش گرفته‌اند، در ظاهر شاید پیچیدگی کار را دو چندان کرده، اما باید بدانید که اتفاق کاملا عمدی صورت می‌گیرد. در همین راستا، آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر ارشد برند ایکس‌باکس، به‌تازگی اعلام کرده که این رویکرد همواره ناشی از قابلیت‌های کنسول است و نام نهایی پروژه‌ی اسکارلت به هدف کنسول اشاره می‌کند. به بیان ساده‌تر، این نام قرار است منعکس کننده‌ی همه چیز کنسول باشد.

فیل اسپنسر در این‌باره توضیح می‌دهد:

رویکرد نام گذاری ما همواره ناشی از قابلیت‌های کنسول است. ایکس‌باکس 360 به شدت روی تجربه‌ی سرگرمی‌های اطراف جعبه تمرکز داشت و خود جعبه به تنهایی در مرکز این سرگرمی‌ها به چشم می‌خورد. اگر نخستین بازاریابی‌های کنسول ایکس‌باکس وان را به یاد داشته باشید، حتما می‌دانید که این دستگاه روی ورودی همیشگی و ارائه یک تجربه‌ی All in One متمرکز بود. این اسامی با توجه به هدف هر کنسول انتخاب شده بودند.

با عنایت به اتخاذ چنین رویکردی برای نام‌ گذاری کنسول‌ها، فیل اسپنسر مدعی است که برخلاف سنت و اسامی کنسول‌های پلی‌استیشن، هیچ الزامی برای استفاده از اعداد جهت نام گذاری ایکس‌باکس اسکارلت وجود ندارد. بدین ترتیب، ظاهرا نام نهایی پروژه‌ی اسکارلت ارتباطی با برند ایکس‌باکس و اسامی قبلی کنسول‌های ایکس‌باکس ندارد و به تنهایی گویای هدف و قابلیت‌های اصلی کنسول خواهد بود.

در دیگر خبرهای مرتبط با پروژه‌ی اسکارلت، به نظر می‌رسد که فرآیند ساخت و تکمیل کنسول جدید ردموندی‌ها تقریبا رو به اتمام بوده و آقای فیل اسپنسر از ایکس‌باکس اسکارلت برای تجربه‌ی بازی‌ها استفاده می‌کند. البته، ظاهرا کنترلر این دستگاه هنوز به مرحله‌ی تولید نرسیده، چرا که او با استفاده از کنترلر سری دوم Elite به تجربه‌ی عناوین ویدیویی روی این کنسول می‌پردازد.

کنسول نسل نهم ایکس‌باکس که در حال حاضر به پروژه‌ی اسکارلت معروف است، برای عرضه در تعطیلات سال 2020 میلادی برنامه ریزی شده و ایکس‌باکس وان و حتی مدل قدرتمند آن به نام Xbox One X نیز تا سال آینده از چرخه‌ی صنعت بازی‌های ویدیویی خارج می‌شوند. این موضوع برای پلی‌استیشن 4 نیز صدق می‌کند و شرکت سونی نیز در پاییز سال آینده میلادی کنسول جدید خود با نام PlayStation 5 را روانه بازار خواهد کرد. از این رو، هیچ شکی نیست که مایکروسافت و سونی در اواسط سال آینده به طور کامل از کنسول‌های بعدی خود رونمایی می‌کنند و جزئیات تکمیلی‌تری از سخت‌افزار و طراحی ظاهری آن‌ها به اشتراک گذاشته خواهند گذاشت.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با نام نهایی پروژه‌ی اسکارلت چیست؟ به نظر شما، کنسول نسل نهم مایکروسافت را با چه نامی خواهیم شناخت؟




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments