مدیر سابق سونی با توسعه بازیهای سرویس محور پلی استیشن موافق نیست
شاید همین دلیل برکناری او بود!
مدیر سابق بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی با گسترش توسعه بازی های سرویس محور پلی استیشن مخالف است.
اگر یکی از هوادارهای پروپاقرص پلی استیشن باشید، احتمالا شوهی یوشیدا را به خوبی میشناسید! مدیر سابق کل پلی استیشن که بیش از ۳۰ سال در این شرکت در سمتهای مختلف فعالیت کرده و در روزهای گذشته با فرا رسیدن بازنشستگی، برای همیشه سونی را ترک کرد.
به همین خاطر، او اخیرا با پادکست Kinda Funny گفتوگو داشته و در جریان این مصاحبه، از خاطرهها، موفقیتها، شکستها و حتی برخی از استراتژیهای سیاستهای سونی سخن گفته است. یکی از این موارد مربوط به گسترش بازی های سرویس محور پلی استیشن است که ظاهرا یوشیدا نیز یکی از مخالفان سرسخت این ایده است.
شوهی یوشیدا در این زمینه میگوید:
سونی تعداد قابل توجهی منابع بیشتری اضافه کرد. آنها به هرمن نگفتهاند که ساخت بازیهای داستان محور و تکنفره را متوقف کند، بلکه گفتهاند این بازیها فوقالعاده هستند و به ساخت آنها ادامه دهید. از طرفی، آنها منابع بیشتر و اضافهتری را برای عناوین سرویس محور در اختیار او میگذارند.
من شکی ندارم که آنها از ریسک این کار اطلاع دارند و شانس موفقیت یک بازی در این ژانر بسیار رقابتی را کم میدانند. شاید یکی از دلایلی که من را از کار برکنار کردند، همین بود. اگر من جای هرمن بودم، در برابر این رویکرد مقاومت میکردم.
با استناد بر اظهارات شوهی یوشیدا، به نظر میرسد که بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی قصد ندارد بازیهای چندنفره و آنلاین (سرویس محور) را جایگزین عناوین تکنفره کند، بلکه با ارائه منابع و بودجه بیشتر، به دنبال سرمایهگذاری در هر دو زمینه است. با این وجود، یوشیدا با این استراتژی نیز مخالف است.
بازی Concord، جدیدترین اثر سرویس محور پلی استیشن به شمار میرود که تنها بعد از گذشت دو هفته از انتشار آن، برای همیشه از دسترس خارج شد و ضررهای هنگفتی را به سونی تحمیل کرد. با توجه به این ریسکها، سونی تا به امروز توسعه چندین بازی سرویس محور از جمله بازی آنلاین The Last of Us و God of War را لغو کرده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید