1%
  • 0/10

تماشا کنید: تاریخ انتشار Sifu سرانجام مشخص شده است

همه چیز برای گرفتن انتقام مهیا است

تماشا کنید: تاریخ انتشار Sifu سرانجام مشخص شده است ۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰ تریلر بازی کپی لینک

استودیو اسلوکلپ با همکاری پلی استیشن ویدیویی را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته که تاریخ انتشار Sifu را اعلام می‌کند.

اسلوکپ (Sloclap) یک استودیو مستقل فرانسوی است که تعداد قابل‌توجهی از اعضایش را کارمندان سابق یوبیسافت پاریس تشکیل می‌دهند. آن‌ها به عنوان اولین محصول خود Absolver را توسعه دادند که در سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه شد و با وجود نقاط قوت، نتوانست بازخوردهای چندان نویدبخشی را دریافت کند. در نتیجه، چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفت. اسلوکلپ که دست بردار نبود، تصمیم گرفت یک بازی دیگر با محوریت هنرهای رزمی تولید کند. آن‌ها برای محصول جدید خود از جکی چان (Jackie Chan) الهام گرفته‌اند که در فیلم‌ها به تنهایی و با دستان خالی از پس چندین دشمن برمی‌آید. در ضمن، دومین بازی استودیو تحت عنوان Sifu شناخته شده و برخلاف عنوان قبلی، بخش چندنفره ندارد. سازندگان ترجیح داده‌اند تمام تمرکز خود را روی کمپین قرار دهند.

بازی Sifu اوایل سال جاری میلادی و در جریان رویداد State of Play برای نخستین بار به نمایش درآمد. تیم اسلوکلپ قصد داشت دومین محصول خود را در سال جاری میلادی عرضه کند اما مجبور شدند در برنامه‌ریزی‌ها تغییری اعمال کرده و عرضه را عقب بیاندازند؛ زیرا به زمان بیشتری برای بهینه‌سازی و رفع ایرادات نیاز داشتند. در صورتی که تغییری در برنامه‌ریزی‌ها به وجود نمی‌آمد، اعضای تیم مجبور می‌شدند به کرانچ (اضافه‌کاری بیش از حد) روی بیاورند. در ضمن، داستان درباره فردی است که هنوز به درجه استادی در کونگ فو نرسیده اما مجبور می‌شود یک ماجراجویی خطرناک را آغاز کند. او می‌خواهد انتقام مرگ اعضای خانواده‌اش را از قاتلین بگیرد.

اسلوکلپ با همکاری پلی استیشن دو ویدیو جدید در فضای مجازی به اشتراک گذاشته که یکی از آن‌ها تاریخ انتشار Sifu را فاش می‌کند. ویدیو اول که با محوریت زمان عرضه آماده شده، کمتر از یک دقیقه زمان داشته و صحنه‌های مختلفی از مبارزه پروتاگونیست با دشمنان را به تصویر می‌کشد. در نهایت هم فاش می‌کند عنوان مزبور در تاریخ ۳ اسفند سال ۱۴۰۰ (مصادف با ۲۲ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی) برای پلتفرم‌های هدف منتشر خواهد شد. ویدیو دوم طولانی‌تر بوده، نزدیک به ۳ دقیقه زمان داشته و روی سیستم مبارزه متمرکز است. با توجه به این ویدیو، زمان‌بندی اهمیت بالایی در مبارزات داشته و به کاربر اجازه می‌دهد حملات را دفع کرده و ضد حمله را انجام دهد یا دشمن را به هر طرفی که می‌خواهد پرتاب کند.

سیفو مانند هر بازی دیگری دارای انواع مختلف دشمنان است. برخی از آن‌ها هیکل درشتی داشته و نمی‌توان ضرباتشان را دفع کرد. در چنین شرایطی، تنها گزینه باقی مانده جای خالی دادن است. در همین راستا، دو مکانیک خم شدن و پریدن در سیستم مبارزه قرار دارد. مکانیک خم شدن به کاربر اجازه می‌دهد از حملات به نیمه بالایی بدن جای خالی داده و مکانیک پریدن هم برای اجتناب از ضربات به پا است. نکات مهم پیرامون مبارزات به همین موارد خلاصه نمی‌شود. وارد کردن ضربات متعدد به دشمن باعث می‌شود تعادل او کاهش یابد، حتی اگر ضربات دفاع شوند. با کاهش تعادل به حد مشخصی، می‌توان کارش را تمام کرد. این گزاره برای پروتاگونیست هم صدق کرده و دریافت ضربه یا حتی دفاع آن باعث کاهش تعادل می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود کاربر از ضربات دشمنان جای خالی دهد.

محیط اطراف، نقش بسزایی در مبارزات ایفا می‌کند؛ برای مثال، کاربر می‌تواند سر دشمن را گرفته و آن را به مبل بکوباند. یا به سراغ جارو دستی رفته و از آن برای زدن ضربات استفاده کند. کاربر همچنین قادر است از ابزار دشمنان مانند چوب بیسبال علیه خودشان بهره ببرد. در انتها، لازم به ذکر است Sifu برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی توسعه می‌یابد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments