افت شدید رزولوشن و نرخ فریم ریمیک Silent Hill 2 در پلی استیشن ۵
دردسری دیگر از آنریل انجین
بررسیهای اولیه رسانه معروف دیجیتال فاندری نشان میدهد که ریمیک بازی Silent Hill 2 در پلی استیشن ۵ با رزولوشن 846p و نرخ ۴۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود.
اگر اخبار بازیها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که نسخه ریمیک بازی سایلنت هیل ۲ روز گذشته در قالب نسخه دسترسی زودهنگام در دسترس دارندگان نسخه دیجیتال دیلاکس قرار گرفت و فردا، ۱۷ مهر ماه به طور عمومی در سراسر جهان عرضه خواهد شد.
در حالی که گزارشها از استقبال عالی پیسی گیمرها از این بازی حکایت دارند، اما به نظر میرسد که وضعیت بازی در کنسول پلی استیشن ۵ چندان مناسب نیست و رزولوشن و نرخ فریم بازی در برخی از صحنههای شلوغ به شدت کاهش مییابد و بازیکنها نسبت به این موضوع معترض هستند.
بر اساس بررسیهای صورت گرفته، رزولوشن سایلنت هیل ۲ در هر دو حالت کوالیتی (Quality) و پرفورمنس (Performance) به طور دینامیکی تغییر میکند. در حالت نخست، وضوح تصویر بازی در بازه 1224p و 1516p بوده و با انتخاب گزینه پرفورمنس، رزولوشن در پایینترین وضعیت خود به 846p نیز میرسد.
نکته مهمتر اینکه علیرغم وضوح تصویر دینامیکی در هر دو گزینه گرافیکی، بازی تجربه روانی را برای گیمرها رقم نمیزند. بررسی دیجیتال فاندری گویای این موضوع است که نرخ فریم در برخی از صحنهها حتی به ۳۷ فریم بر ثانیه میرسد و به طور میانگین، بازی با نرخ ۴۵ فریم بر ثانیه روی پلی استیشن ۵ اجرا میشود که قابل قبول نیست.
آنطور که به نظر میرسد، ترکیب اتمسفر بازی با مه یکی از مهمترین دلایل افت فریم و وضوح تصویر بازی است. متاسفانه این یک مورد دیگر از مشکلات موتور آنریل انجین ۵ است که عملکرد چندان خوبی در کنسولها ندارند. البته، انتظار میرود که بلوبر تیم در آینده با انتشار آپدیتهای متعدد، بازی را بهینهتر کرده و تجربه روانتری را برای بازیکنها به ارمغان بیاورد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید