تماشا کنید: بازی Six Days in Fallujah معرفی شد
این عنوان یک انحصاری نیست
استودیوی هایوایر گیمز و شرکت ویکتورا با انتشار یک تریلر حدودا سه دقیقهای از بازی Six Days in Fallujah رونمایی کردند.
کونامی و اتمیک گیمز در سال ۲۰۰۹ میلادی از محصول جدید خود تحت عنوان Six Days in Fallujah رونمایی کرده بودند که به دو دلیل مورد توجهی رسانهها قرار گرفت: دلیل اول، داستان بود که بر اساس اتفاقات واقعی نوشته شده بود و روی نبردهای سربازان آمریکایی در عراق تمرکز داشت. حضور نیروهای آمریکایی در عراق آن موضوع جنجالبرانگیزی به شمار میرفت؛ دلیل دوم و پایانی، سیستم تخریبپذیری محیط بود که سازندگان مدعی شده بودند عملکرد بسیار بهتری نسبت به سیستم مشابه در Battlefield: Bad Company دارد.
در حالی که مدت زیادی از معرفی بازی Six Days in Fallujah نمیگذشت، کونامی به طور رسمی اعلام کرد به همکاری خود با اتمیک گیمز خاتمه داده و قرار نیست وظیفهی نشر را بر عهده داشته باشد. با وجود این اتفاق، استودیوی آمریکایی به کاربران اطمینان خاطر داد روند توسعه ادامه داشته و محصول نهایتا وارد بازار خواهد شد. شرایط مطابق انتظار پیش نرفت و اتمیک گیمز در ادامه با مشکلات مالی روبرو شد؛ مشکلاتی که ورشکستگی کامل استودیو در مه سال ۲۰۱۱ میلادی را به همراه داشت. حال و با گذشت نزدیک به یک دهه، بازی مزبور احیا شده است.
هایوایر گیمز و ویکتورا با انتشار یک تریلر حدودا سه دقیقهای دوباره از بازی Six Days in Fallujah رونمایی کردهاند. عنوان مزبور در زیرژانر شوتر تاکتیکی ساخته شده و از دوربین اول شخص بهره میبرد. اتفاقات هم حول یکی از گردانهای سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا به نام 3rd Battalion, 1st Marines میچرخد که به فلوجه فرستاده شدهاند تا جلوی تصرف کامل شهر توسط نیروهای شورشی را بگیرند. برای بازسازی اتفاقاتی که در جریان درگیریها رخ داد و همچنین نزدیک کردن بازی به واقعیت، تیم توسعه با سربازان آمریکایی، شهروندان فلوجه و دیگر افرادی که در نبردها حضور داشتهاند مصاحبه انجام دادهاند. ادی گارسیا (Eddie Garcia) سرباز سابق آمریکایی در بخشی از بیانیهی مطبوعاتی گفت:
برخی اوقات تنها راه برای پی بردن به حقیقت این است که آن اتفاق را شخصا تجربه کنی. جنگ، غیرقابلپیشبینی بوده و در جریان آن باید تصمیمات سختی را اتخاذ کنی؛ تصمیماتی که بدون شک توسط فردی که ماجرا را از دریچهی تلویزیون یا پردهی نقرهای میبیند قابلفهم نیست.
هایوایر گیمز یک استودیوی جدید و کوچک به شمار میرود که توسط تعدادی از توسعهدهندگان قدیمی مجموعههای هیلو و دستینی تشکیل شده است. این مجموعه طی سه سال گذشته مشغول توسعهی تکنولوژیهایی بوده که به واسطهی آنها بتواند بخشهای مختلف بازی Six Days in Fallujah را به صورت کامل تغییر داده و آن را به محصولی امروزی و مدرن تبدیل کند. اعضای هایوایر گیمز امیدوار هستند محصول جدیدشان بتواند پا را فراتر از بازیهای مشابه گذاشته و تنها یک سرگرمی دیده نشود؛ زیرا سعی دارند واقعیتهای جنگ را به تصویر بکشند. پیتر تمتی (Peter Tamte) مدیرعامل ویکتورا دربارهی محصول جدیدشان گفت:
سخت است بخواهیم ماهیت واقعی جنگ را به واسطهی شخصیتهای تخیلی که در مکان و زمان تخیلی میجنگند بفهمیم. این نسل از سربازان آمریکایی فداکاری و شجاعتی را نشان دادند که در تاریخ قابلتوجه بوده است.
وقتی Six Days in Fallujah نخستین بار معرفی شده بود، سازندگان قصد داشتند تنها برای ویندوز منتشر کنند اما این بازی حالا برای کنسولها هم توسعه مییابد. در ضمن، محصول مشترک هایوایر گیمز و ویکتورا در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید