پیش نمایش بازی Skull & Bones

پیش نمایش بازی Skull & Bones

بادبان‌ها آماده، حرکت!

1%
  • 0/10
پیش نمایش بازی Skull & Bones ۰ ۱۵ تیر ۱۳۹۸ پیش‌نمایش (بازی) کپی لینک

بازی Skull and Bones به زودی طی چند ماه آینده منتشر می‌شود. بالاخره قرار است دست پخته یوبی سافت سنگاپور را بچشیم.

به خاطر دارید که چگونه یوبی‌سافت با Assassin’s Creed IV: Black Flag یک بازی ویدیویی تقریبا بی‌نقص را تحویل‌مان داد؟ دریانوردی‌های جذاب در کنار ماموریت‌های اصلی به قدری جذاب و هیجان‌انگیز بود که آرزو داشتیم دریانوردی‌های این نسخه را در یک بازی جدید، به شیوه‌ای بهتر تجربه کنیم. به نظر می‌رسد این آرزوی ما محقق شده و حالا محصول جدید این شرکت یعنی Skull and Bones نمونه بارز یک دریانوردی تمام عیار است.

Skull and Bones در دو بخش تک نفره و چند نفره شما را به دنیای جنگ‌های دریایی می‌برد. شما در مقام یک دریانورد این اجازه را دارید به تنهایی یا به صورت گروهی ماموریت‌های مختلف بازی را تجربه کنید. ماجراهای داستانی در اقیانوس هند روایت می‌شود. دقیقا پس از زمانی که دولت بریتانیا توانست شر دزدان دریایی را از دریای کارائیب کم کند.

شما در این بازی هدایت یک کشتی را برعهده خواهید داشت که حکم یک پناهگاه را نیز دارد و ادوات هجومی و دفاعی کشتی خودتان را در آنجا پنهان می‌کنید. همچنین این قدرت را دارید کشتی‌تان را ارتقا دهید یا حتی شکل و شمایل کشتی را به نحوی تغییر دهید که از آتشِ کشورهای مختلف در امان باشید. البته سازندگان چیزی به شما تحمیل نمی‌کنند و اگر تنها احساس می‌کنید به یک هیجان نیاز دارید، با خدمه خود وارد یک جنگ بزرگ شوید. همه چیز به حس و حال شما بستگی دارد.

تریلر و دموهای بازی Skull and Bones شباهت زیادی با بازی Assassin’s Creed IV دارند. با دیدن ویدیوها احساس می‌کنید که قرار است با یک فرقه اساسین دیگر روبه‌رو شوید. باید دید یوبی‌سافت چگونه از پسِ نبردهای دریایی بر می‌آید و آیا المان‌های دیگری وجود دارد تا نبردها به گونه‌ای جذاب‌تر و منحصر به فردتر تعریف شوند یا خیر.

جلوه‌های بصری و گرافیکی بازی به شدت زیبا از آب در آمده

ماموریت‌ها به ظاهر ساده است و اهدافی که مشخص می‌شوند، روی کاغذ پیش پا افتاده به نظر می‌رسد اما برای دستبرد زدن به یک کشتی، چالش‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. به عنوان مثال وضعیت وزش باد یکی از مسائلی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید چرا که برای هدایت کشتی به یک نقطه مشخص، بادبان‌ها نسبت به مسیر باد باید وضعیت مناسبی داشته باشند.

هنوز زود است به چشم انتقاد نگاه کنیم اما به قدری صفحه و رابط کاربری بازی شلوغ به نظر می‌رسد که بازیکن در میان صفحه نمایشگر احساس راحتی نکند اما هر چقدر دریانوردی کار به نسبت سخت و پیچیده‌ای در اوایل بازی است، سیستم مبارزات Skull and Bones به شدت مفرح و جالب طراحی شده. کشتی‌ها یا سرعت بالایی دارند یا قدرت آتش بالا. البته شما می‌توانید با رعایت تعادل، هر دو عنصر را در حد مطلوبی در کشتی خود داشته باشید. سه کلاس کشتی در این بازی وجود دارد:

  • کشتی بادبان‌دار (Frigate): نوعی کشتی زره‌ای که توپ‌های جنگی در اطراف بدنه‌اش تعبیه شده و برای محاصره حریف کارآمد است.
  • کشتی دزدان دریایی (Brigantine): یک کشتی معمولی دزدان دریایی که در جلوی آن یک دژکوب قدرتمند متصل شده است.
  • کرجی جنگی (Sloop-o’-War): این نوع کشتی بیشتر برای تخریب اهداف دوردست کارایی دارد. توپ‌های جنگی نصب شده روی کرجی دامنه بیشتری داشته و تعبیه خمپاره‌اندازها در جلوی کرجی، این نوع کشتی را به یک مدل اسنایپر تبدیل کرده است.

 

همچنین می‌توان سه نوع سلاح روی هر نوع کلاس کشتی نصب کرد: کمان، سلاح‌های جانبی، توپ‌خانه.

استراتژی‌های مختلفی برای غارت کردن یک کشتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. همه چیز به قدرت دفاعی حریف‌تان بستگی دارد. آیا پهلو گرفتن کار آسان‌تری است یا از بین بردن بادبان‌های دشمن می‌تواند کار را یک سره کند؟ باید اعتراف کرد بخش جذاب این بازی در همین برنامه‌ریزی برای پیروزی خلاصه می‌شود. شما برای دستیابی به کشتی حریف مجبور هستید حداقل بخشی از کشتی رقیب‌تان را تخریب کنید. البته توجه داشته باشید تخریب در زمان نبرد دریایی، یک مقوله دو طرفه است و اینطور نیست که پس از فتح و غارت حریف، کشتی شما خود به خود ترمیم شود.

بازی Skulls and Bones
نبردهای دریایی شباهت زیادی به بازی Assassin's Creed IV: Black Flag دارد.

در روی اقیانوس باید حواس‌تان را جمع کنید اگر قرار است یک تعقیب و گریز را شروع کنید آیا در صورت شروع نبرد، زورتان به طرف می‌رسد یا خیر. چون امکان دارد این تعقیب، تنها یک ترفند زیرکانه از سوی حریف باشد تا با کشاندن شما به یک منطقه خاص، با دوستانش کلکتان را بکند. همچنین امکان دارد ادوات نظامی حریف خیلی بهتر از شما باشد. سازندگان جهت حل این معضل، ویژگی بصری Crow’s nest را در سیستم بازی تعبیه کر‌ده‌اند که این ویژگی تقریبا مشابه با دید کارآگاهی سری بازی‌های بتمن استودیوی Rocksteady است. شما با بهره بردن از این سیستم قادر خواهید بود به صورت کلی نیم نگاهی به تراز کشتی حریف و ویژگی‌هایش داشته باشید.

هر چقدر در بخش چندنفره غارت‌گری‌های موفقیت‌آمیز بیشتری داشته باشید، دیگران تمایل بیشتری دارند تا وارد نبرد با شما شوند.

سازندگان در ارائه اطلاعات بهتر و بیشتر از دنیای بازی Skull and Bones خودداری می‌کنند. آیا جزئیات بیشتر از این بازی قرار است ما را در زمان انتشار بازی شگفت‌زده کند یا گیم‌پلی این بازی صرفا به همین نبردهای به ظاهر تکراری خلاصه شده؟

هر چقدر در بخش چندنفره غارت‌گری‌های موفقیت‌آمیز بیشتری داشته باشید، دیگران تمایل بیشتری دارند تا وارد نبرد با شما شوند. چرا که سیستم بازی، شما را به عنوان یک غارتگر مطرح به دیگران معرفی و برایتان رقیب تراشی می‌کند تا آنها با سرنگون کردن کشتی‌تان، بخش اعظمی از طلا و منابع‌تان را از آن خود کنند. اگر فکر می‌کنید به اندازه‌ای منابع در اختیار دارید که دیگر رقبا چشم طمع به شما پیدا می‌کنند، بهتر است در کنار دوستان‌تان دریانوردی کنید تا اینکه به تنهایی در اقیانوس به این عظمت ماجراجویی‌های خود را ادامه دهید.

شما در Skull and Bones تنها کنترل کشتی را در اختیار دارید و خبری از ماموریت‌های جانبی در قالب یک دزد دریایی نیست. برخلاف سایر بازی‌های مشابه، بازیکن نمی‌تواند از کشتی خود خارج شده و در خشکی پرسه بزند. یوبی‌سافت سنگاپور که وظیفه ساخت و توسعه این بازی را برعهده دارد، سیستم نبردهای دریایی Assassin’s Creed IV: Black Flag را نیز برعهده داشته است. باید تا زمان انتشار بازی منتظر ماند تا ببینیم چرا آنها تمرکزشان را به صورت تمام و کمال روی نبردهای دریانوردی قرار دادند.

شرکت یوبی‌سافت عادت دارد تا تاریخ انتشار بازی‌ها را به صورت مکرر به تعویق بیندازد. بازی Skull and Bones نیز از این قاعده مستثنی نیست. انتشار این بازی دو بار به تاخیر افتاد و در حال حاضر منتظر هستیم این عنوان مورد انتظار در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ میلادی برای کنسول‌های خانگی ایکس باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و همچنین رایانه‌های شخصی منتشر شود.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments