طراح ارشد اسکایریم از تجربه ساخت عناوین جدید توسط بتسدا میگوید
تقویت ماهیچههای خلاقیت
طراح ارشد اسکایریم معتقد است عبور از عناوین فانتزی نقش آفرینی به بازیهای علمی تخیلی چون فالاوت و استارفیلد یک اطمینان خاطر برای توانایی تیم سازنده بوده است.
بروس نسمیت (Bruce Nesmith) از اعضای سابق کمپانی بتسدا (Bethesda) اعلام داشت که شک و تردیدهایی در خصوص عبور از جهان فانتزی بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim به ژانر علمی تخیلی چون بازی Starfield و بازی Fallout وجود داشته اما در نهایت تیم سازنده این تغییر را به عنوان فرصت و تجربهای برای یادگیری در نظر گرفته است.
در صحبت با نشریه ویدئوگیمر، نسمیت اظهار داشت کار کردن روی بازی Fallout 4 پس از بازی Skyrim و به دنبال آن ساخت بازی Starfield پس از Fallout برای استودیو بتسدا این آسودگی خاطر را به همراه داشته که اجازه داده تا توسعه دهندگان آن، به تمرین و تقویت ماهیچههای خلاقیت خود بپردازند، با این حال همه اعضا چنین احساس اشتیاق یکسانی را نیز نداشتند.
طراح ارشد اسکایریم اظهار داشت “برخی از افراد حضور داشتند که مسلما علاقهای به مجموعه Fallout و یا علاقهای به Starfield نشان نمیدادند، افرادی که به بتسدا ملحق شدند زیرا فقط میخواستند تا روی عناوین فانتزی کار نمایند. این موضوعی است که برای همهی استودیوها صدق میکند، با این حال استودیو بتسدا همواره میخواست که یک سازنده با چندین بازی مختلف باشد و به نظر من این رویکرد هوشمندانهای محسوب میشود. به نظرم این اتفاق خوبی برای افرادی است که آنجا کار میکنند. همچنین برای صنعت بازیهای ویدئویی و مخاطبین آن نیز نکته مثبتی به شمار میرود.”
با تمامی این صحبتها باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که پروژه بعدی بتسدا بازگشت به فضای فانتزی با بازی The Elder Scrolls 6 است. در حالی که نسمیت در حال 2021 از کمپانی بتسدا خارج شد اما اخیرا صحبتهای فراوانی را در خصوص تجربههای کاری خود در این استودیو مطرح کرده است. از جمله اخیرا به این مسئله نیز اشاره داشته که نسخه بعدی The Elder Scrolls تحت تاثیر موفقیت بازی Baldur’s Gate 3 به استفاده از صفحات آماری قدیمی باز نخواهد گشت و مسیر خود را دنبال میکند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید