نگاهی به نسخه بازسازی شده بازی Skyrim در موتور گرافیکی Unreal Engine 5
جلوههای بصری خارقالعاده، همان حس و حال قدیمی!
بدون شک یکی از عناوین پرطرفدار نسل هشتم در کنار عناوینی چون GTA V عنوان The Elder Scrolls 5: Skyrim قلمداد شده که حال بازسازی آن در موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ ما را شگفت زده کرده است.
بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim در زمان انتشار طی روزهای پایانی سال ۲۰۱۱، همه را به وجد آورد و خیره کننده بود و جلوههای بصری، فضاسازی خارقالعاده و توجه به جزئیات ریز و درشت آن را تبدیل به یکی از غولهای بازی سازی در آن دوران کرد. طی این سالها مدهای بسیاری برای آن انتشار یافته، با این حال موتور گرافیکی این بازی تا حدی مشخص توان داشته و تا میزانی خاص میتوان از آن بهره برد. ولی این پایان راه نبوده و طرفدار و هنرمندی خوش ذوق دست به بازسازی بخشهایی در این بازی در یک موتور گرافیکی نسل جدید زده و نتایج آن دیوانه کننده هستند.
گزارشهای منتشر شده ما را راهی وبسایت ArtStation.com کرده که در آن کریستین گوم (Christian Gomm) از اعضای استودیوی ایسلندی Myrkur Games دست به بازسازی منطقه Riverwood از بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim در آنریل انجین ۵ زده است. او همچنین یک ویدیو از دستآورد خود منتشر کرده تا ما از زیبایی بیاندازه این منطقه و بازی لذت ببریم. متاسفانه فضای داخلی ساختمانها کاملا تهی بوده، ولی فضای خارجی این منطقه به نحو احسن طراحی شده است. بدون شک بسیاری از ما از قدرت بی حد و اندازه موتور گرافیکی UE5 مطلع هستیم، با این حال بازسازی اثری که تجربه گشت و گذار در آن را دارشتهایم مقداری متفاوت است.
کریستین گوم به طور کامل با موتور گرافیکی UE5 آشنا بوده و تیم او یعنی Myrkur Games به توسعه بازی Echoes of the End با استفاده از این موتور گرافیکی پرداخته است. این موتور گرافیکی در حال حاضر یکی از محبوبترین ابزارهای ساخت بازیهای ویدیویی بوده و بدون شک بسیاری با خود فکر میکنند اگر بازی اسکایریم در موتور گرافیکی UE5 ساخته میشد چه اتفاقی رخ میداد. البته که چنین چیزی تقریبا غیرممکن بوده و نه تنها ساخت آن نیازمند زمان بسیاری بوده، بلکه بدون شک باعث عصبانیت و شکایات قانونی از طرف تیم سازنده نسخه اصلی این عنوان میشد.
ناگفته نماند که کریستین گوم اولین کسی نیست که دست به بازسازی این بازی دوستداشتنی در یک موتور گرافیکی جانبی زده است و شخصی دیگر پیشتر به بازسازی شهر Whiterun در همین موتور گرافیکی پرداخته بود که وسعت بیشتری نسبت به Riverwood دارد. چنین چیزی قدرت بیش از اندازه این ابزار، در کنار عشق و علاقه بیش از حد به این بازی را نشان میدهد.
البته که این بازی هنوز از نظر جلوههای بصری حرفهای بسیاری برای گفتن داشته و چنین مسئلهای را میتوان بیش از پیش در نسخه Anniversary Edition و مدهای ساخته شده توسط کاربران درک کرد. لازم به ذکر است که موتور اختصاصی استودیو بتزدا هنوز برای ساخت بسیاری از بازیهایشان استفاده شده و آنها قصد بهره بری از این موتور گرافیکی در بازی مورد انتظار Starfield را دارند، با این حال دنیای مد سازها همیشه جذاب بوده و با ایدههایی زیبا از ما پذیرایی میکنند.
بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim – Anniversary Edition در حال حاضر برای کنسولهای نسل هشتمی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان، کنسولهای نسل نهمی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/سری اس و همینطور رایانههای شخصی در دسترس است. نظر شما درباره این بازسازی فوقالعاده چیست؟ به نظر با گرافیکی خیره کنندهتر در بازی The Elder Scrolls 6 روبهرو خواهیم شد؟ منتظر نظرات شما هستیم.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید