سونی از نیل دراکمن بابت تغییر در صحبتهای اخیرش عذرخواهی کرد
ادعایی که هرگز صورت نگرفته بود!
به دنبال انتشار مصاحبهای که شدیدا مورد تغییر و ویرایش قرار گفته بود، سونی از نیل دراکمن عذرخواهی و این مصاحبه را حذف کرد.
هفته گذشته شرکت سونی مصاحبهای با نیل دراکمن (Neil Druckmann) مدیر استودیو ناتیداگ (Naughty Dog) منتشر کرد که در آن به نقل از ایشان گفته شده بود که بازی بعدی این استودیو، درک عمومی موجود از بازیهای ویدئویی را از نو تعریف میکند. موضوعی که سبب شد انتقادات فراوانی از سوی مخاطبین خطاب به نیل دراکمن نشانه برود.
با این حال دراکمن در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق مدعی شد که هرگز چنین اظهارنظری نکرده و با انتشار نسخه ویرایش نشده این مصاحبه اظهار داشت، ورژنی که توسط سونی منتشر شده شدیدا مورد ویرایش قرار گرفته به شکلی که بسیاری از کلمات و مفهموم کلی جملات ایشان از بین رفته است. “در ویرایش منتشر شده از صحبتهای اخیرم در مصاحبه با سونی، برخی از کلمات، زمینه کلی صحبتها و منظورم متاسفانه به کلی از بین رفته است. صحبتهای اصلی من را میتوانید در ادامه بخوانید.” و ویرایش اصلی از صحبتهای خود را به اشتراک گذاشت که در آن تنها اظهار کرده بود پس از موفقیت سریال The Last of Us، بسیار مشتاق است تا ببیند پروژه بعدی این استودیو چه بازخوردی از سوی مخاطبین عادی خواهد داشت.
این موضوع عذرخواهی سونی از نیل دراکمن را به دنبال داشته و این کمپانی در پیامی نوشت “در بازنگری صورت گرفته از گفتگوی اخیرمان با نیل دراکمن از استودیو ناتیداگ، ما چند مورد خطاهای قابل توجه و ناصحیح یافتیم که دیدگاه و ارزشهای ایشان را در رابطه با مباحثی چون انیمیشن، نویسندگی، تکنولوژی، هوش مصنوعی و پروژههای آینده، انعکاس نمیدهد.”
“ما از نیل بابت انتشار نادرست گفتههایش و تاثیر منفی که این مصاحبه روی ایشان و تیمش به همراه داشته عذرخواهی میکنیم. با هماهنگی صورت گرفته با استودیو ناتیداگ و بخش تعاملی سونی، این مصاحبه حذف گردید.”
اگرچه ویرایش نقلقولها به منظور اختصار و شفاف کردن صحبتهای صورت گرفته، امری غیرمعمول از بخش روابط عمومی کمپانیها محسوب نمیشود اما ویرایش گفتههای یک شخص تا حدی که منظور کلی ایشان را تحت تاثیر قرار داده امری عجیب به شمار میرود که بخش روابط عمومی سونی مرتکب آن شده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید