انتشار بازیهای جدید سونی با تاخیر مواجه شده است
خبری ناامیدکننده برای طرفداران
طبق اطلاعاتی که در جریان یک کنفرانس به اشتراک گذاشته شدند، انتشار بازیهای جدید سونی به تعویق افتاده است.
سونی برخلاف دیگر ناشران فعال در صنعت گیم تمرکز خود را روی توسعه بازیهای داستان محور و تکنفره قرار داده و نتایج درخشان چنین تصمیمی به وضوح دیده میشود. البته ناشر ژاپنی از سالها پیش صحبتهایی را پیرامون ورود به حوزه بازی بعنوان سرویس (Game as a Service) انجام داده بود؛ صحبتهایی که اوایل سال گذشته میلادی رنگ واقعیت به خود گرفت.
بخش سرگرمیهای تعاملی سونی در فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد استودیوهای زیرمجموعه یا شرکایش جدا از بازیهای تک نفره مشغول کار روی ۱۰ بازی بعنوان سرویس هستند؛ رقمی که در ادامه به ۱۲ رسید. آنها همچنین تاکید کردند به استودیوی بانجی (Bungie) بعنوان یک الگو در توسعه و پشتیبانی مداوم نگاه خواهند کرد؛ استودیویی که بعنوان سازنده Destiny 2 شناخته میشود.
طبق اطلاعات رسمی، انتشار بازیهای جدید سونی به تعویق افتاده است؛ چشم بادامیها اخیراً یک کنفرانس به منظور ارائه آمارهای مالی برگزار کرده و در جریان آن اعلام شد شش بازی از ۱۲ بازی لایو سرویسی که در دست ساخت بوده با تاخیر به بازار میآیند. بدین ترتیب، ناشر ژاپنی قصد دارد شش بازی را حداکثر تا آوریل۲۰۲۶ میلادی عرضه کند و شش بازی دیگر در حال حاضر تاریخ انتشاری ندارند:
در حال بررسی مجدد هستیم. سعی داریم تا جای ممکن نسبت به لذت بخش و دوست داشتنی بودن بازیهایمان در طولانی مدت مطمئن شویم. از ۱۲ بازی، شش عنوان در سال مالی ۲۰۲۵ عرضه میشوند؛ البته این برنامه فعلیمان است. شش بازی باقی مانده همچنان در دست ساخت هستند [و تاریخی ندارند].
هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki) مدیر ارشد مالی سونی بوده و در جریان کنفرانس گفت اولویت آنها کیفیت بازیها است، نه پایبندی به برنامه ریزیهای پیشین:
مجموع بازیهای لایو سرویس و چندنفرهمان همین رقم بوده و میخواهیم پشتیبانیمان میان مدت یا بلند مدت باشد و این سیاست شرکت بدون تغییر باقی خواهد ماند. کیفیت بازی باید مهمترین مسئله باشد.
از میان بازیهای در دست ساخت تنها Fairgames و Concord تاکنون معرفی شدهاند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید