سونی اقتباس سینمایی Crossfire را میسازد
با حضور تهیهکنندهی سری فیلمهای سریع و خشن
سونی پیکچرز قصد دارد با همکاری استودیوی بازیسازی اسمایلگیت، اقتباس سینمایی Crossfire را تولید کند. وظیفهی آمادهسازی فیلمنامه به چاک هوگان سپرده شده است.
بیش از یک دهه میشود که طرفداران سری بازیهای آنچارتد منتظر ساخت اقتباس سینمایی آن هستند و هر بار که پروژه تا حدی جلو میرود، مشکلی بهوجود میآید. اخیرا تراویس نایت (Travis Knight) به دلیل تداخل برنامههایش با تام هالند (Tom Holland)، بازیگر دورهی نوجوانی نیتن دریک، از این پروژه کنار رفت تا فیلم سینمایی Uncharted ششمین کارگردان خود را هم از دست بدهد. اینطور که به نظر میرسد، بداقبالی این پروژه باعث نشده است تا نظر مدیران سونی پیکچرز نسبت به ساخت اقتباس سینمایی بازیهای ویدیویی تغییر کند.
با توجه به گزارش اختصاصی که وب سایت ورایتی منتشر کرده است، شرکت سونی پیکچرز قصد دارد با همکاری استودیوی بازیسازی اسمایلگیت (Smilegate)، اقتباس سینمایی Crossfire را بسازد. تهیهکنندگان این اثر دو شرکت تنسنت پیکچرز (Tencent Pictures) و اوریجینال فیلم (Original Film) خواهند بود. در حال حاضر مشخص نیست از طرف تنسنت پیکچرز چه کسی در روند تولید حضور دارد اما طبق اطلاعات موجود، نیل اچ. موریتز (Neal H. Moritz) نمایندهی اوریجینال فیلم خواهد بود. آثار شناخته شدهای در پروندهی کاری موریتز دیده میشوند که برای مثال میتوان به 21 Jump Street و فرنچایز سریع و خشن اشاره کرد.
وظیفهی آمادهسازی فیلمنامه هم به چاک هوگان (Chuck Hogan) سپرده شده است. او تجربهی چندانی در سینما و تلویزیون ندارد و بیشتر آثار او در حوزهی کتاب بودهاند. هوگان تاکنون تنها روی سریال The Strain و فیلم سینمایی Thirteen Hours: The Secret Soldiers of Benghazi کار کرده است. دیگر دستاندرکاران حاضر در این پروژه از جمله کارگردان معرفی نشدهاند و انتظار میرود با پیشرفت کار طی ماههای آینده، شاهد انتشار اخباری پیرامون این موضوع باشیم.
بازی Crossfire داستان خاصی ندارد و دربارهی درگیری مسلحانهی گسترده میان دو گروه نظامی خصوصی به نامهای بلک لیست و گلوبال ریسک است. گروه بلک لیست از مزدوران باتجربه استفاده میکند تا به اسم آزادی، رژیمهای سرکوبگر را مورد هدف قرار دهد. گروه گلوبال ریسک هم متشکل از سربازان ماهری است که از تکنولوژیهای جدید در نبردها استفاده میکنند. هدف این گروه حفظ نظم و امنیت در سراسر جهان است. کاربر پس از انتخاب گروه مورد نظر میتواند در حالتهای مختلف از جمله Team Deathmatch ،Ghost Mode ،Zombie Mode و Search & Destroy به تجربهی بازی بپردازد. این عنوان اکشن اول شخص از لحاظ گیمپلی شباهت بسیاری به کانتر استرایک دارد.
این بازی نخستین بار در سال ۲۰۰۷ برای پلتفرم رایانههای شخصی منتشر شد و در غرب چندان شناخته شده نیست اما در آسیا، به خصوص چین و کرهی جنوبی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. طبق ادعای استودیوی اسمایلگیت، بیش از یک میلیارد کاربر در Crossfire ثبت نام کردهاند. این بازی اکشن همچنین بین سالهای ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۸ بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است تا در رتبهی هشتم پردرآمدترین عناوین تاریخ صنعت ویدیو گیم قرار بگیرد. رتبههای اول تا سوم این لیست به ترتیب به Pokémon ،Mario و Call of Duty تعلق دارد.
نیل اچ. موریتز پس از اینکه در سال ۲۰۱۵ به عنوان تهیهکننده به اقتباس سینمایی Crossfire اضافه شد، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا این پروژه را پیش ببرد اما به دلایل مختلف موفق نبوده است. اینطور که به نظر میرسد، اضافه شدن سونی پیکچرز باعث شده تا شرایط مورد نیاز مهیا شود. باید صبر کرد و دید آیا Crossfire روی پردهی نقرهای سینما میرود یا قرار است همانند فیلم Uncharted برای مدتها در مرحلهی پیشتولید گرفتار شود. جدا از این موضوع، نسخهی جدید این بازی تحت عنوان CrossFire X در جریان رویداد X019 معرفی شد. این عنوان قرار است اوایل سال جاری میلادی به صورت رایگان برای دارندگان کنسول ایکسباکس وان در دسترس قرار بگیرد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید