1%
  • 0/10

سیستم جدید سونی بازیکنان را درک می‌کند

بازی با احساسات

سیستم جدید سونی بازیکنان را درک می‌کند ۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ اخبار بازی کپی لینک
سیستم جدید سونی

با معرفی سیستم جدید سونی این شرکت بار دیگر به رقبای خود نشان داده است که می‌تواند در زمینه رابطه کاربری منحصر به فرد باشد و به خوبی عمل کند.

سونی اخیراً سیستم جدید و انحصاری‌ای را به ثبت رسانده که هدف آن تجزیه و تحلیل وضعیت احساسی بازیکن در حین بازی است. این سیستم محیط مجازی بازی را بر اساس واکنشات بازیکنان تنظیم می‌کند و غایت نهایی آن بهبود تجربه همه جانبه یک بازی و یا حتی شخصی سازی آن است.

وضعیت عاطفی و ذهنی یک بازیکن می‌تواند تأثیر به سزایی در غرق شدن او در محیط یک بازی ویدیویی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است تمرکز بر روی یک بازی ویدیویی و گذراندن بیش از یک ساعت در آن برای یک بازیکن چالش برانگیز باشد اما بازیکنی دیگر با کوچکترین صحنه وحشت برانگیز یا استرس‌زا در مراحل سخت‌تر کاملا منقلب شود. در مثالی دیگر اگر فردی در حالی که غمگین یا افسرده است یک بازی داستان محور و احساسی را شروع کند ممکن است با یکی از شخصیت‌های درون بازی همدلی کند، چیزی که منجر به سطح بالاتری از غرق شدن در بازی می‌شود. از طرفی اگر یک گیمر با میزان تحمل پایین‌تر یک بازی ترسناک را انتخاب کند بی‌شک حس ترس بیشتری در صحنه‌های خطرناک و تهدیدکننده بازی تجربه خواهد کرد و بیشتر در آن غرق می‌شود.

سونی قصد دارد از این احساسات مختلف بازیکنان استفاده کند تا چیزی واقعا منحصر به فرد را به جهان بازی‌های ویدیویی وارد کند. این سیستم جدید از حسگرهایی استفاده می‌کند که برای تشخیص حرکات فیزیکی و احساسات بازیکن در حین بازی ویدیویی طراحی شده‌اند تا محیط مجازی را مطابق با واکنش‌های آن‌ها تغییر دهد. حسگرها همچنین حالات چهره و عملکردهای بدن بازیکن مانند ضربان قلب، فشار خون و یا حتی میزان تعریق را ضبط می‌کنند. علاوه بر این، از یک میکروفون برای گرفتن صداهای آن‌ها یا نفس‌های سنگین یک فرد استفاده می‌شود، ویژگی مشابهی که قبلاً در بازی‌های ترسناکی مانند Phasmophobia نیز استفاده شده است.

تمام داده‌های گرفته شده به یک مدار پردازش داده می‌روند و پس ازآن به درون سیستم واقعی بازی منتقل می‌شوند. این مدار می‌تواند برنامه‌ای داشته باشد که در میان احساسات از پیش برنامه‌ریزی و ثبت شده جستجو کند تا با احساس بازیکن مطابقت داشته باشد و در نتیجه بر دنیای بازی تأثیر بگذارد.

این سیستم همچنین بر شخصیت‌های غیرقابل بازی تاثیر می‌گذارد و رفتارهای آن‌ها را بر اساس تعاملات بازیکنان با آن‌ها تنظیم می‌کند. برای مثال اگر بازیکن با یکی از این شخصیت‌ها با ملایمت برخورد کند رفتار او هم تغییر می‌کند و بلعکس ممکن است یکی از آن‌ها از کوره در برود و روند بازی را برای بازیکن تغییر بدهد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این سیستم اضافه شدن سختی تطبیقی است. اگر یک گیمر ناامید و یا عصبانی شود محیط مجازی بازی می‌تواند تغییر کند تا تجربه لذت‌بخش‌تری برای بازیکن خود ارائه دهد و از سختی یک سطح بکاهد تا با موفقیت رد شود.

این سیستم جدید سونی بی‌شک چالش برانگیز است و پیاده سازی آن در بازی‌های مختلف می‌تواند سخت باشد، با این حال اگر به درستی طراحی شود می‌تواند تغییر بزرگی در جهان بازی‌ها ایجاد کند. با انطباق وضعیت عاطفی بازیکن یک بازی می‌تواند تجربه بسیار فراگیرتری را فراهم کند که متناسب با بازیکن است و باعث می‌شود که آنها بیشتر با دنیای بازی و شخصیت‌های آن ارتباط برقرار کنند.

نظر شما درباره این سیستم جدید چیست؟ آیا امکان وارد کردن این سیستم به بازی‌های مختلف هست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments