تولید افکتهای صوتی در بازیها به لطف اختراع جدید سونی
افزایش غوطهوری در بازیها
شرکت سونی به تازگی اختراع جدیدی به ثبت رسانده که میتوانید افکت های صوتی را به طور خودکار در داخل بازی ها ایجاد کند.
بدون تردید، سونی یکی از شرکتهای پیشرو در جهان بوده که همواره برای ارائه نوآوریها و بهبود تجربه در صنعت بازیها تلاش میکند. بسیاری از ایدههای جذاب این کمپانی ابتدا در ثبت اختراعها ظاهر شده و سپس به مرحله عمل میرسند. البته که برخی از این پتنتها نیز بنا به دلایل مختلف به کلی کنار گذاشته میشوند.
در همین راستا، گزارشها نشان میدهد که بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی به تازگی یک اختراع جدید به ثبت رسانده که مربوط به صداگذاری در بازیها است. به لطف این پتنت، یک سری افکتهای صوتی و حتی موسیقیها به طور خودکار و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در بازیها تولید میشوند که منجر به غوطهوری هرچه بیشتر بازیکنها در آن میشود.
به طور کلی، بازی ها بر اساس ژانر خود برای اینکه حس و حال بیشتری را به گیمرها منتقل کنند، از افکت های صوتی مختلفی استفاده میکنند. برای مثال، یک صدای شوکهکننده و ناگهانی در یک بازی ترسناک یا موسیقی هیجانانگیز در یک تعقیب و گریز میتواند تعامل بازیکن با بازی را بیشتر کند.
سونی معتقد است که بازیکنها به دلیل عدم تنوع در صداهای درون بازیها، از انجام برخی فعالیتها خسته شوند. با این حال، اختراع جدید این کمپانی به نام “سیستمها و روشها برای تولید و اعمال توابع مبتنی بر صدا” به طور پیشرفته محتواهای صوتی جدیدی را در راستای افزایش غوطهوری و واقعگرایی بازیها ایجاد میکند.
البته، همانطور که در ابتدای خبر اشاره شد، همواره اختراعهای ثبت شده پا به دنیای واقعی نمیگذارند و لزوما ارائه نخواهد شد. در واقع، ممکن است تولید و اجرایی این پتنت از نظر اقتصادی توجیه نداشته باشد یا حتی امکان پیادهسازی آن در بازیها وجود نداشته باشد. بر این اساس، هنوز نمیتوان درباره فناوری جدید ایجاد افکت های صوتی در بازی ها سخن گفت.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید