اختراع جدید سونی مشکل پینگ بالا در بازیهای آنلاین را برطرف میکند
راهکاری بر پایه هوش مصنوعی
اختراع جدید شرکت سونی میتواند مشکل پینگ بالا در بازی های چندنفره آنلاین را برای همیشه برطرف میکند.
مشابه بسیاری از غولهای تکنولوژی، شرکت سونی نیز به طور مداوم در حال بررسی و نوآوری در صنعت بازیها است تا به نوبه خود در ارتقا و پیشرفت صنعت بازیها سهیم باشد. تا به امروز اختراعهای متعددی در زمینههای مختلف از جمله دسترسیپذیری صورت گرفته، اما پتنت جدید ژاپنیها شاید بتواند یکی از بزرگترین معضلات بازیهای چندنفره آنلاین را برطرف کند.
در واقع، مشکل تاخیر (Latency) یا همان پینگ بالا در عناوین چندنفره به ویژه بازی های شوتر، امکان رقابت عادلانه در میان بازیکنها را از بین میبرد. به همین خاطر، شرکت سونی در تلاش است تا با استفاده از راهکارهای مختلف، بتواند به بخشی از این ایراد برای همیشه خاتمه دهد.
تازهترین اختراع ثبت شده از سوی شرکت سونی به رفع مشکل تاخیر در بازیها اختصاص دارد. این پتنت که از هوش مصنوعی نیز بهره میبرد، تمام فعالیتهای بازیکن را زودتر از موعد حدس زده و در صورتی که کاربر با تاخیر بسیار کمی آن کار مربوطه را انجام بدهد، به سرعت وارد عمل شده و در واقع، مشکل تاخیر به خاطر Latency زیاد را برطرف میکند.
البته، این اختراع با چالشهای بسیار زیادی همراه است. برای مثال، شرکت سونی مدعی است که اگر میان عملکرد گیمر، پردازش و اجرای دستور بعدی تاخیر وجود داشته باشد، این امر به خودی خود باعث تاخیر در اجرای دستور ثانویه شده و در این چنین حالتی، شرایط به مراتب بدتر (کندتر) از حالت عادی میشود.
دقت داشته باشید که ثبت این اختراع از سوی شرکت سونی لزوما به معنی اجرا و پیادهسازی قطعی آن در بازیها نیست. به عبارتی، ممکن است که اجرای این فناوری در بازیها به خاطر پیچیدگیها، هرگز به مرحله نهایی نرسد. با این حال، اینکه مهندسان سونی در تلاش برای رفع این مشکل مهم در بازیهای آنلاین هستند، ستودنی است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید