1%
  • 0/10

سونی به دنبال انتشار ۱۰ بازی سرویس محور است

بانجی به کمک ژاپنی‌ها آمد

سونی به دنبال انتشار ۱۰ بازی سرویس محور است ۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ اخبار بازی کپی لینک
۱۰ بازی سرویس محور پلی استیشن

شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی چندی پیش در پیامی رسما اعلام کرد که تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۶ میلادی حدود ۱۰ بازی سرویس محور منتشر می‌کند.

هر دو شرکت مایکروسافت و سونی نسل نهم صنعت بازی‌های ویدیویی را پرقدرت آغاز کردند. ردموندی‌ها اوایل سال گذشته میلادی شرکت بزرک زنیمکس، کمپانی مادر بتزدا، را خریداری کردند و چند هفته پیش نیز در اقدامی غافل‌گیرکننده، اکتیویژن بلیزارد به آن‌ها ملحق شد. در طرف مقابل، سونی نیز با پرداخت ۳.۶ میلیار دلار، استودیوی سرشناس بانجی، خالق سری هیلو و دستینی، را تصاحب کرد. این اقدام‌ها اگرچه ممکن است منجر به پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه ویدیو گیم شود، اما به طور کلی هم اکنون وضعیت عجیب و غریبی را رقم زدند و عواقب خرید چنین شرکت‌هایی شاید به نفع تمامی بازیکنان نباشد.

در این میان، ساعاتی پیش جلسه‌ی ارائه‌ی گزارش مالی شرکت سونی با حضور جمعی از مدیران و سرمایه‌گذاران ارشد کمپانی برگزار شد که در جریان این نشست، ژاپنی‌ها اعلام کردند که تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۶ میلادی (اوایل فروردین سال ۱۴۰۵) نزدیک به ده بازی سرویس محور راهی بازار خواهد شد. متاسفانه هنوز جزئیاتی از این عناوین در دست نیست و شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی تاکنون نام استودیوهای سازنده آثار مورد نظر را مشخص نکرده و حتی تاریخی برای معرفی و عرضه‌ی تک تک آن‌ها ارائه نشده است.

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، شرکت بانجی قرار است به طور زیرمجموعه‌ی مستقل سونی به فعالیت خود در تمامی پلتفرم‌ها ادامه دهد. این موضوع در گام نخست کمی عجیب به نظر می‌رسید، چرا که اگر قرار بر انتشار بازی‌های انحصاری نباشد، چرا سونی شرکت بانجی را خریداری کرد؟ طولی نکشید که مدیران پلی‌استیشن اعلام کردند که هدف اصلی از این خرید، تصاحب آی‌پی دستینی و سایر پروژه‌های بانجی نیست و سونی به دنبال توسعه‌ی عناوین سرویس محور است.

جیم رایان، مدیر عامل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی در این زمینه توضیح می‌دهد:

من قصد دارم از اینکه خودمان بازی‌های سرویس محور بسازیم، حمایت کنم. اما این اقدام یک سری پیش‌نیاز دارد. زمانی که پتانسیل داشتن شریک بزرگی همچون بانجی را دارید، استودیویی که قبلا در این موقعیت بوده، همه چیز را انجام داده، با مفهوم بازی‌های سرویس محور به خوبی آشنا بوده و تیم درخشان و با استعدادی را تشکیل داده، به درستی می‌توان در این مسیر قدم گذاشت. ما بررسی کردیم که می‌توانیم چیزی را هم اکنون در اختیار داشته باشیم که انجام آن به خودی خود شاید چندین سال به طول بیانجامد. از این رو، ما می‌توانیم زمان رسیدن به چنین موقعیتی را [به خاطر خرید بانجی] کاهش دهیم.

این مدیر خلاق در ادامه افزود:

ما برنامه بلندپروازنه‌ای با بازی‌های لایو سرویس داریم. فرصتی برای همکاری با افراد باهوش، باتجربه و با استعداد بانجی که قطعا از آن‌ها چیزهای زیادی یاد خواهیم گرفت. آن‌ها بی‌شک سرعت ما را در سفری که در پیش داریم، به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهند.

به طور کلی، بازی‌های سرویس محور در طول سال‌های اخیر حسابی مورد توجه بازیکنان قرار گرفته‌اند و از همه مهم‌تر، درآمدهای هنگفتنی را نیز برای سازندگان و ناشران خود به همراه می‌آورند. یکی از موفق‌ترین و قدیمی‌ترین آثار سرویس محور، رینبو سیکس سیج نام دارد که به لطف پشتیبانی مستمر یوبی‌سافت، میلیون‌ها بازیکن دارد. از دیگر عناوین پرطرفدار سرویس محور می‌توان به کال آو دیوتی وارزون، فورتنایت و ایپکس لجندز اشاره کرد.

سونی تنها شرکتی نیست که به ساخت بازی‌های سرویس محور روی می‌آورد. اگر خاطرتان باشد، یوبی‌سافت نیز تصمیم گرفته تا به‌جای انتشار سالانه اساسینز کرید، یک بازی سرویس محور از این مجموعه روانه بازار کند. این اثر که به Assassin’s Creed Infinity معروف است، در حال حاضر مراحل ساخت و توسعه‌ی خود را طی در استودیوی کبک و یوبی‌سافت مونترال طی می‌کند و جزئیات خاصی از آن در دسترس نیست. بر این اساس و با توجه به درآمدزایی بالای چنین بازی‌هایی، انتظار می‌رود که سایر شرکت‌ها نیز به سراغ خلق عناوین سرویس محور بروند و در طول سال‌های آینده، عناوین بیشتری به طور لایو سرویس تقدیم بازیکنان کنند.

در دیگر گزارش‌های منتشر شده طی این جلسه، سونی اعلام کرد که تعداد مشترکین سرویس پلی‌استیشن پلاس به ۴۸ میلیون نفر رسیده است. از طرفی، این کمپانی در  سه ماهه‌ی اخیر نزدیک به ۹۲.۷ میلیون بازی ویدیویی برای هر دو کنسول پلی‌استیشن 5 و پلی‌استیشن 4 به فروش رسانده است که از این تعداد، تقریبا ۱۱.۳ میلیون اثر مربوط به عناوین انحصاری و فرست پارتی می‌شود.

در زمینه فروش سخت افزارها، آقای جیم رایان اذعان داشت که فروش کنسول پلی استیشن 5 از زمان عرضه تا انتهای ماه دسامبر سال جاری میلادی (مصادف با دهم دی ماه) به بیش از ۱۷.۳ میلیون دستگاه رسیده است. این در حالی است که تا سه ماهه‌ی قبلی، سونی نزدیک به ۱۳.۳ میلیون پلی‌استیشن 5 به فروش رسانده بود. به علاوه، مجموع فروش کنسول نسل هشتم پلی‌استیشن 4 نیز هم اکنون از ۱۱۶.۸ میلیون دستگاه فراتر رفته است.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با عملکرد و برنامه‌های آتی شرکت سونی چیست؟ به نظر شما، آیا ۱۰ بازی سرویس محور این کمپانی می‌تواند انتظارها را به خوبی برآورده کند و یا دوره‌ی بازی‌های لایو سرویس به‌زودی به پایان خواهد رسید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments