تعداد فرنچایزهای اورجینال پلی استیشن کافی نیست
اعتراف سران سونی
مدیر ارشد مالی بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی معتقد است که تعداد فرنچایزهای اورجینال حال حاضر پلی استیشن کافی نیست.
یکی از برتریهای پلی استیشن نسبت به رقیب دیرینه خود یعنی ایکس باکس، تنوع آیپیها و کیفیت بالای آنها است. با این حال، به نظر میرسد که بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی از وضعیت حال حاضر فرنچایزهای خود چه در حوزه بازیها و چه در حوزه فیلم و انیمه رضایت ندارد.
هیروکی توتوکی، مدیر ارشد بخش مالی سونی به تازگی در گفتوگویی با نشریه فایننشال تایمز خاطرنشان کرد که این کمپانی باید بیش از همیشه روی توسعه و ایجاد آیپیهای جدید تمرکز کند؛ چرا که تعداد فرنچایزها از نظر سران سونی کافی نیست و این شرکت در این زمینه در تمام حوزهها ضعف دارد.
مدیر ارشد بخش مالی سونی در اینباره توضیح میدهد:
چه در بازیها، چه در فیلمها و حتی اینمهها، دیگر آن تعداد فرنچایزهای اورجینالی که از ابتدا ایجاد کرده بودیم را در اختیار نداریم. ما آیپیهای جدیدی نداریم و این برای ما یک مشکل جدی محسوب میشود. سونی همواره در جذب مخاطبهای جهانی برای محتواهایی که پیشتر محبوب شدهاند، عملکرد بهتری نسبت به ساخت یک آیپی جدید عمل کرده است.
در حوزه گیمینگ، شرکت سونی در حال حاضر فرنچایزهای پرطرفداری از جمله The Last of Us و Horizon و Uncharted و God of War و Gran Turismo را در اختیار دارد که هر کدام یک از آنها از نظر تجاری موفق هستند. با این حال، عنوانی نظیر دیزگان، کلیزون و بلادبورن علیرغم محبوبیت در میان بازیکنها، به کلی رها شدهاند.
بهتر است بدانید که شرکت سونی در سال جاری میلادی در زمینه انتشار بازیهای انحصاری و فرست پارتی عملکرد خوبی نداشته و با توجه به عرضه کنسول پلی استیشن 5 پرو طی ماههای آینده و لاین آپ سونی، به نظر میرسد که سال ۲۰۲۵ میلادی مهمترین سال پلی استیشن در طول نسل نهم خواهد بود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید