اعتراف سونی به شکست بزرگ پلی استیشن 3
اشتباه کردیم!
پس از گذشت نزدیک به دو دهه، در نهایت شرکت سونی به اشتباه و شکست خود در دوران پلی استیشن 3 اعتراف کرد.
چیزی در حدود ۱۷ سال از عرضه پلی استیشن 3 به بازار میگذرد؛ کنسولی که در دوران خود از نظر فنی فوقالعاده بود و همه رزا شگفتزده کرد. از پردازنده انقلابی سل و درایو بلوری گرفته تا پشتیبانی از سیستمعامل لینوکس و ویژگیهای ارزشمند دیگر، همگی این کنسول را به بهترین مکان برای تجربه بازیها تبدیل کرده بودند.
با این حال، جاهطلبیهای سونی برای دستیابی به سود بیشتر و قیمتگذاری ۵۰۰ دلاری این کنسول، همه چیز را خراب کرد! جالب است بدانید که مدل دیجیتال پلی استیشن 5 که در سال ۲۰۲۰ میلادی راهی بازار شده، قیمت کمتری نسبت به PS3 دارد. بر این اساس، سرانجام سونی به اشتباه خود اعتراف کرده و آن را یک شکست بزرگ برای خود میداند.
در همین راستا، به تازگی رسانه CNBC ویدیویی از گفتوگو با مدیران ارشد پلی استیشن از جمله شاون لیدن، هرمن هالست و جیم رایان پخش کرده که در آن مدیران سونی به بررسی سه دهه فعالیت این کمپانی در حوزه ویدیو گیم پرداختهاند. در جریان این مصاحبه، آنها اعلام کردند که سونی در دوران PS3 اشتباهات بزرگی را مرتکب شده است.
آقای شاون لیدن، مدیر سابق استودیوهای پلی استیشن، دوران پلی استیشن 3 را با اسطوره یونانی ایکاروس مقایسه کرد که نشان از جاهطلبی بیش از حد آن دارد. جیم رایان، مدیر ارشد بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی، با اشاره به موفقیت تاریخی PS2، از لغزش سونی سخن گفته است. به گفته او، در آغاز نسل هفتم صنعت بازیها، شرکت سونی غرق در موفقیت باورنکردنی پلی استیشن 2 بود که متاسفانه به خاطر جاهطلبیها و یک سری سیاستهای اشتباه، سقوط کرد.
هرمن هالست، مدیر ارشد استودیوهای جهانی پلی استیشن، نیز اعلام کرد که ساخت بازی برای پلی استیشن 3 بسیار دشوار بود. علت این موضوع به تصمیم اشتباه سونی به استفاده از پردازنده سل در کنسول بازمیگردد که علیرغم قدرت زیاد، معماری آن برای سازندگان غیرمعمول بود. با وجود تمام این دردسرها، پلی استیشن 3 تا حد امکان به کنسول محبوبی تبدیل شد و شماری از آثار محبوب تاریخ برای این دستگاه عرضه شدهاند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید