سونی دیگر تمایلی به ساخت بازیهای کوچک ندارد
تمرکز بیشتر بر روی بازیهای AAA
طبق یک گزارش جدید به نظر میرسد که سونی قصد دارد عرضه بازیهای AAA توسط استودیوهای اصلی خود را افزایش دهد و دیگر تمایلی به ساخت بازیهای کوچک ندارد.
در دهه اخیر سونی به لطف بازیهای استودیوهای First Class خود، موفقیتهای زیادی را در صنعت بازیهای ویدیوئی تجربه کرده است. بازیهایی نظیر The Last of Us ،Uncharted ،God of War و Horizon Zero Dawn نقدهای مثبتی را از جانب بازیکنان و منتقدان دریافت کرده و موفقیتهای تجاری زیادی به همراه داشتهاند.
طبق این گزارش، سونی با یک تغییر رویه، تمرکز خود را بر روی توسعه بازیهای بزرگ توسط استودیوهایی نظیر Naughty Dog، Guerilla Games و Santa Monica Studio گذاشته است. بازیهایی که میلیونها دلار هزینه خواهند داشت؛ اما موفقیتی که هر کدام از این عناوین به دست میآورند قطعی است. هر چند که بر اساس این تصمیم، سونی دیگر اجازه ساخت بازیهای کوچکتر را نمیدهد و از آنها پشتیبانی نخواهد کرد.
بسته شدن استودیوی ژاپن، عدم موفقیت بازی ای نظیر Dreams (با وجود پتانسیل بالایی که این بازی داشت) به دلیل بازاریابی ضعیف آن یا عدم ساخت دنباله بازی Days Gone همگی به علت تصمیم سونی برای تمرکز بر روی بازیهایی شناخته شدهای که موفقیت آنها قطعی است و فروش زیادی را به دنبال خواهند داشت، میباشد.
لازم به ذکر است که این برنامه باعث نارضایتی عده ای از کارکنان در استودیوهای First Party سونی شده است. از جمله این استودیوها میشود به Bend Studio سازنده بازی Days Gone اشاره کرد که چند وقت پیش قرار بود بر روی پروژه جدید Uncharted زیر نظر Naughty Dog کار کند. اما ترک استودیو توسط کارکنانی که از این موضوع ناراضی بودند، در نهایت باعث کنسل شدن این پروژه شد. در حال حاضر این استودیو مشغول کار کردن بر روی یک بازی جدید میباشد.
به نظر میرسد که سونی به دنبال موفقیتهای مالی بیشتری میباشد. اما آیا این موفقیت تاثیر منفیای بر روی بازیهای کوچکی که پتانسیل بالایی دارند و سازندگان آنها نخواهد گذاشت؟ آیا این تصمیم نتیجه برعکسی برای استودیوهای Fisrt Class سونی به دنبال نخواهد داشت؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید