نسل جدید پلیاستیشن چگونه خواهد بود؟ از زبان سونی بشنوید
بلوری + دانلود + استریم!
شرکت سونی در جریان جلسه خصوصی Sony IR Day 2019 بسیاری از ویژگیهای کلیدی نسل جدید پلیاستیشن را توصیف کرده است که جالبتوجه هستند.
این نشست که چندی پیش در توکیو برگزار شده، نمایشهایی از قدرت بارگذاری کنسول جدید در مقایسه با PS4 Pro را در برداشته و مدیران ردهبالای سونی و پلیاستیشن در جریان آن به توصیف کنسول جدید خود پرداختهاند. ویدئو زیر مقایسه رندرینگ دو کنسول در بازی Marvel’s Spider-Man را نشان میدهد:
برخی نقل قولها از کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی، در این جلسه بدین ترتیب است:
- «جهت اطمینان از اینکه پلیاستیشن بهترین مکان برای بازی کردن باقی بماند، بخش سرگرمیهای تعاملی سونی روی حفظ و بهبود روابط خود با توسعهدهندگان Third Party کار خواهد کرد.»
- یوشیدا برای توصیف طبیعت بیمانند پلیاستیشن، از عبارت «همهجا، همهوقت، بدون وقفه» استفاده کرده است.
سونی پیشتر برخی از مشخصات PS5 را اعلام کرده و تأکید کرده بود که تا پیش از ماه آوریل ۲۰۲۰ این کنسول را معرفی نخواهد کرد. در نسل آینده، شاهد بهکارگیری حافظههای درایو سخت (SSD)، پشتیبانی از رهگیری اشعه (Ray Tracing) و پشتیبانی از بازیهای PS4 خواهیم بود.
برخی نکات و اطلاعات بیشتر از نسل آینده کنسولهای پلیاستیشن که در نشست رسمی سونی برای سهامداران بیان شده به این ترتیب است:
- دو کلیدواژه اصلی که در توصیف این نسل بهکار رفته، «درگیرکننده» و «بی«مانند» هستند.
- کنسول نسل بعدی: تجربه «درگیرکننده» به لطف رشد شدید سرعت رندر که از طریق بهکارگیری قدرت پردازشی بهبودیافته و SSD شخصیسازیشده فوق پرسرعت پهنباند بهدست آمده است.
- استریمینگ پلیاستیشن: ارائه یک تجربه بیمانند از بازی در همهجا و همهوقت، از طریق تکامل «Remote Play» و سرویس «PlayStation Now».
- Remote Play: از دستگاههای PS4 که تا پایان سال جاری میلادی ۱۰۰ میلیون نسخه خواهد فروخت، بهعنوان سرور استریم بازی استفاده خواهد شد که محتوای استریمینگ را از نزدیکترین نقطه در اختیار کاربران میگذارد.
- PlayStation Now: ارائه تجربههای درگیرکننده به کاربران، فارغ از این مسئله که کنسول PS4 در اختیار دارند یا خیر.
- سونی تلاش خواهد کرد مأموریت خود را برای تبدیل پلیاستیشن به «بهترین مکان برای بازی کردن» را از طریق بهکارگیری آخرین فناوریهای پردازشی، استریمینگ، ابری و 5G بههمراه محتوای عالی به سرانجام برساند.
- در راستای این تلاشها، سونی با مایکروسافت برسر توسعه فناوریهای ابری و هوش مصنوعی به توافق رسیده است.
جیم رایان، رئیس بخش سرگرمیهای تعاملی سونی، صحبتهای بیشتری از نسل جدید پلیاستیشن به میان آورده است:
SIE به نسلها باور دارد:
- ما از قدرت فناوریهای جدید برای ارائه تجربههای کاملاً انعطافپذیر و درگیرکننده استفاده خواهیم کرد.
- ما از قابلیت پشتیبانی از بازیهای نسل قبل جهت انتقال سریعتر و بیمانندتر جامعه کاربرانمان به نسل آینده بهره میگیریم.
- برای تولیدکنندگان محتوا محیطی پایدار فراهم خواهیم آورد.
نسل بعدی:
- مواردی که تاکنون از نسل آینده گفتهایم:
- پردازنده و واحد گرافیکی کاملاً جدید
- حافظه درایو سخت
- پشتیبانی از بازیهای نسل قبل
- رهگیری پرتو
- پشتیبانی از دیسک
- صدای سهبعدی
- مواردی که هنوز به میان نیاوردهایم:
- تاریخ عرضه
- قیمت
- بازیها
- تجربه کاربری
- دسترسی در کشورها
تقش حیاتی پلیاستیشن 4:
- PS4 موتور اصلی جذب کاربر و سودآوری طی سه سال آینده باقی خواهد ماند.
- پایگاه غنی کاربران تازهوارد را جهت موفقیت در نسل آینده تأمین خواهد کرد.
- فهرست فوق العاده بازیهای AAA انحصاری همچنان برای آن در راه است (The Last of Us II، Ghost of Tsushima، Death Stranding).
SIE به انتخاب کاربران احترام میگذارد:
مدل تجاری اصلی سونی در نسلهای مختلف:
- PS1 و PS2: سیدی / دیویدی
- PS3 و PS4: بلوری + دانلود
- نسل بعدی: بلوری + دانلود + استریم
نقش استریمینگ در نسل بعدی:
چشمانداز ما: جامعهای بسیار تقویتشده از کاربران پلیاستیشن، جایی که میتوان از تجربههای غنی و مشترک پلیاستیشنی مستقل از زمان و مکان بهشکلی بیمانند لذت برد – با یا بدون کنسول.
استفاده از همکاریها برای گسترش مقیاس:
- ما از همکاریهای فعلی و جدید خود برای دستیابی به رشد و مقیاس با سرعتی بیشتر از هر زمان دیگر استفاده خواهیم کرد.
- این روند از همان مدل موفقی که برای رشد تجارت «شبکه پلیاستیشن» استفاده شد بهره میگیرد.
آیا فکر میکنید سونی میتواند با نسل جدید پلیاستیشن بار دیگر پیشتاز رقابت بازار داغ کنسولها شود؟
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید