همکاری سونی با شرکت AMD برای توسعه فناوری FSR 4
برای کنسول نسل بعدی پلی استیشن
گزارشها نشان میدهد که شرکت سونی در توسعه فناوری FSR 4 و معماری UDNA با شرکت AMD همکاری کرده است.
همانطور که احتمالا اطلاع دارید، شرکت ایامدی وظیفه تولید پردازندههای مرکزی و گرافیکی کنسولهای خانگی ایکس باکس و پلی استیشن را برعهده دارد و در طول سالهای اخیر با ارتقای پردازندههای خود و ارائه فناوریهای جدید، نقش موثری در پیشرفت صنعت بازیها ایفا کرده و کماکان به رشد خود ادامه میدهد.
در همین راستا، همواره به نظر میرسد که شرکت ایامدی با توسعه فناوریهای جدید، معماریهای تازه و افزایش قدرت پردازندهها نیازهای سونی و مایکروسافت را برطرف میکند، اما واقعیت ماجرا چیز دیگری بوده و چه بسا این بار سونی در توسعه نسل بعدی فناوری آپ اسکیل FSR 4 و معماری جدید UDNA به ایامدی کمک کرده است.
به بیان دقیقتر، سونی در کنسول میان نسلی پلی استیشن ۵ پرو فناوری اختصاصی خود به نام PSSR را توسعه داده تا بازیها با نرخ فریم بالاتر اجرا شوند. در حالی که به نظر میرسد این فناوری برگرفته از FSR 4 بوده و سونی تنها عملکرد آن را بهینه کرده، اما اصل ماجرا این است که AMD به لطف PSSR توانسته FSR 4 را توسعه دهد.
در ادامه این گزارش، گفته شده که استراتژی شرکت ایامدی برای تقسیم معماری به سرورها و بازیها چندان کارآمد نبوده است. به همین خاطر، این کمپانی دو معماری مختلف را در یک معماری جدید به نام UDNA یکپارچه کرده که به نظر میرسد شرکت سونی ایده انجام این کار را برای تولید پردازنده PS6 داده و مهمتر اینکه در یکپارچهسازی معماری کمک شایانی کرده است.
لازم به ذکر است شرکت انویدیا حدود ۹۰ درصد بازار پردازندههای گرافیکی را به خود اختصاص داده و سهم شرکت ایامدی در این بازار کمتر از ۱۰ درصد است. از طرفی، بیشترین میزان فروش پردازندههای این شرکت برای مایکروسافت و سونی بوده و با توجه به فروش قابل توجه کنسولهای پلی استیشن، بدیهی است که سونی به واسطه شریک مهم، قدرت تصمیمگیری زیادی در AMD دارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید