بازی Splinter Cell از متال گیر سالید الهام گرفته است
قانون کامل سبک مخفیکاری
کارگردان ریمیک Splinter Cell به تازگی اعلام کرده که بسیاری از مکانیزمهای مخفیکاری بازی از سری متال گیر سالید الهام گرفته شده است.
بدون هیچ شک و تردیدی، اسپلینترسل یکی از بهترین عناوین سبک مخفی کاری به شمار میرود که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۲ میلادی توسط شرکت یوبیسافت روانه بازار شد. در حالی که این عنوان خود منبع الهام شماری از عناوین مخفی کاری است، اما به نظر میرسد که تیم سازنده بسیاری از المانهای بازی را از سری متال گیر سالید قرض گرفته است.
در همین راستا، فرانسوا کولون، کارگردان ریمیک Splinter Cell، به تازگی در گفتوگویی با رسانه گیمز رادار خاطرنشان کرد که بازی متال گیر سالید نحوه استفاده و عملکرد شماری از مکانیزمهای گیمپلی مبتنی بر مخفیکاری را به تیم سازنده فرا داد. به گفته او، این عنوان دارای مجموعهای از قوانین بوده که مسیر را برای هر بازی مخفیکاری نشان میدهد.
فرانسوا کولون در این زمینه توضیح میدهد:
این بازی دارای مجموعهای کامل و منسجم از قوانین است که راه را برای هر بازی مخفیکاری تعیین کرده است. اگر یکی از عناصر آن را حذف کنید، تجربه بازی کسلکننده، آزاردهنده و حتی مسخره به نظر خواهد رسید. متال گیر سالید در این زمینه عملکرد بینظیری دارد. هیچ ناامیدی ندارد. شما میدانستید که چه زمانی میبازید و به خاطر این اتفاق، بازی را مقصر نمیدانستید.
به طور کلی، هر دو بازی اسپلینتر سل و متال گیر سالید در زمینه مخفیکاری عالی هستند. خبر خوب این است که بعد از مدتها دوری و غیبت، این دو فرنچایز در قالب نسخه بازسازی به عرصه بازمیگردند. در واقع، کونامی مشغول توسعه نسخه ریمیک بازی Metal Gear Solid 3 بوده و از طرفی، یوبیسافت نیز بازی نخست اسپلینتر سل را بازسازی میکند.
ریمیک Splinter Cell با موتور بازیسازی اسنودراپ در دست ساخت قرار دارد. این بازی هنوز تاریخی برای انتشار ندارد، اما طبق گزارشها، ممکن است که در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ میلادی به بازار عرضه شود. گفتنی است که بازی برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن و کامپیوتر منتشر خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید