بازی Stalker 2 با موتور آنریل انجین ساخته میشود
ماد ساختن برای این بازی حالا راحتتر از نسخههای قبلی خواهد بود
بازی Stalker 2 که سال گذشته معرفی شده بود، حالا با تایید رسمی سازندگانش از موتور گرافیکی آنریل استفاده خواهد کرد.
قسمت دوم مجموعهی Stalker اولین بار در سال ۲۰۱۰ و بعد از نسخهی Call of Pripyat معرفی شده بود اما این بازی چندی بعد به کلی فراموش و پروسهی ساخت آن منتفی شد. سال ۲۰۱۸ و با اعلام دوبارهی سازندگان اوکراینی بازی یعنی استودیو GSC Game World، بازی Stalker 2 دوباره به زندگی بازگشت.
امروز ما دلیل دیگری برای خوشحالی کردن دربارهی قسمت دوم Stalker داریم و آن استفاده از آنریل انجین برای ساخت بازی است. صفحهی رسمی Stalker در توئیتر، این توئیت را منتشر کرده است:
بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 از موتور گرافیکی آنریل انجین قدرت میگیرد.
قسمتهای قبلی این سری توسط موتور داخلی استودیو که به نام X-Ray معروف است، ساخته شده بودند. این موتور به سازندگان بازی اجازه میداد تا جلوههای گرافیکی خوبی را از بازیشان به نمایش بگذارند، اما در عین حال مشکلات تکنیکی بسیاری گریبانگیر مخاطب میشد. از نظر تئوری، حالا با جایگزین شدن آنریل انجین، Stalker 2 تجربهای نرمتر خواهد بود که کار مادسازها را هم بسیار راحتتر میکند.
این اولین باری نیست که به ارتباط بین آنریل انجین و استاکر ۲ اشاره میشود؛ سال گذشته و همزمان با خبر ساخت بازی، مدیر بخش استراتژی نشر شرکت اپیک گیمز، در توییتی به این قضیه اشاره کرده بود که البته این توییت پس از مدتی پاک شد. از آن جایی که بازی با موتور آنریل شرکت اپیک ساخته میشود، انحصاری بودن استاکر ۲ برای فروشگاه اپیک گیمز چندان دور از ذهن نیست.
در حالی که به نظر میرسید استاکر ۲ برای عرضه در سال ۲۰۲۱ برنامهریزی شده، اما تاریخ عرضهی آن مدتی است که دیگر در سایت بازی به چشم نمیخورد. به نظر میرسد که بازی دیگر پنجرهی انتشار مشخصی ندارد. در عین حال، ماد Gunslinger که برای آخرین بازی از مجموعهی استاکر یعنی Stalker: Call of Pripyat منتشر شده بود، حالا در مرحلهی بتا عمومی است. این ماد علاوه بر سلاحهای جدید، انیمیشنهای نو و قابلیتهای پیشرفتهای را به بازی اضافه میکند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید