دفاع سازنده خدای جنگ از نرخ ۳۰ فریم بازی Starfield
نباید فریم را فدای کیفیت کرد!
یکی از سازندگان بازی خدای جنگ به تازگی از نرخ ۳۰ فریم بازی Starfield و انتخاب بتزدا دفاع کرده است.
دو روز پیش بود که شرکت بتزدا در جریان رویداد ایکس باکس گیمز شوکیس به طور کامل از گیم پلی و داستان بازی استارفیلد پرده برداشت. همزمان با این رونمایی، تیم سازنده خاطرنشان کرد که این عنوان با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه روی کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس اجرا میشود؛ با این تفاوت که وضوح تصویر بازی در این کنسولها به ترتیب 4K و 2K خواهد بود.
این موضوع تا به امروز با واکنشهای گسترده از سوی هوادارها روبهرو شده و بازیکنها نسبت به نرخ فریم بازی اعتراض کردند. هرچند، تیم سازنده معتقد است که در صورت افزایش نرخ فریم، باید کیفیت بصری بازی را کاهش داد که این مورد بازخوردهای مثبتی را به دنبال نخواهد داشت.
در همین راستا، دنی کارلون، طراح محیط سری خدای جنگ در استودیوی سانتا مونیکا، در صفحه شخصی خود در توییتر از نرخ ۳۰ فریم بازی Starfield دفاع کرد. بر اساس اظهارات این توسعهدهنده، اجرای بازی با چنین نرخ فریمی به معنی ناقص بودن یا عدم بهینهسازی نیست و با توجه به مقیاس باورنکردنی بازی، افزایش فریم ریت منجر به کاهش شدید کیفیت بصری میشود.
دنی کارلون در این زمینه توضیح میدهد:
قصد دارم برایتان روشن کنم که [نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه استارفیلد] به معنی ناقص بودن بازی نیست. این یک انتخاب است. نرخ فریم ۶۰ برای چنین اثری که مقیاس بزرگی دارد، ضربه شدیدی به کیفیت بصری آن وارد میکند. حدس میزنم که آنها قصد دارد مناظر و چشماندازهای بینظیر داشته باشند. البته، بدیهی است که شما میتوانید با این انتخاب مخالف باشید.
بازی استارفیلد در روز ۶ سپتامبر سال جاری میلادی (۱۵ شهریور ماه پیشرو) به طور انحصاری برای کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس و پلتفرم کامپیوتر منتشر میشود. طبق روال همیشه، این اثر از همان روز نخست عرضه به سرویس ایکس باکس گیم پس راه خواهد یافت.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید