خشونت بازی Starfield در ابتدا قرار بود بسیار بیشتر باشد
اما مشکلات فنی مانع شد
به گفته یکی از اعضای سابق کمپانی بتسدا، میزان خشونت بازی Starfield در ابتدا قرار بود بسیار بیشتر باشد اما تیم سازنده آن را تغییر داد.
دنیس مجیلونز (Dennis Mejillones) که به مدت دوازده سال به عنوان طراح ارشد در کمپانی بتسدا (Bethesda) فعالیت نمود و و سابقه کاری روی بازی Skyrim، بازی Fallout 4 و بازی Starfield را دارد، در گفتگو با پادکست Kiwi Talkz از ایشان پرسیده شد که چرا آخرین ساخته این کمپانی به مانند بازی Fallout 4 خشن نبوده است. مجیلونز در پاسخ اظهار داشت که بازی مورد بحث در ابتدا قرار بود خشونت عریان بسیار بیشتری داشته باشد که شامل سیستم قطع سر میشد اما پیچیدگیهای فنی حاصل از آن به قدری بود که تیم سازنده در نهایت مجبور شد تا قید آن را بزند.
با وجود تعداد زیاد و متنوعی از لباسها و کلاههای مخصوص، نحوه پیادهسازی انیمیشنهای مربوط به هر کدام امری دشوار برای تیم سازنده محسوب میشد. مجیلونز در ادامه توضیح داد که حتی اگر تیم سازنده مایل میبود تا زمان بیشتری را روی پیادهسازی خشونت بازی Starfield و افکتهای مربوط به آن کند باز هم ممکن بود این موضوع ارزش خود را نداشته باشد. زیرا در نهایت موجب میشود تا از نظر لحن، با بازی متفاوتی در مقایسه با آن چیزی که این پروژه برای رسیدن به آن در نظر داشت مواجه شویم.
“من فکر میکنم بازی Starfield در مقایسه با فضای اغزاق شده مجموعه Fallout، فضاسازی واقعگرایانهتری دارد. ما تحت تاثیر مواردی بسیاری چون سریال The Expanse و مجموعه Star Trek و مواردی مانند آن بودیم. بنابراین من فکر نمیکنم چنین خشونتی از نظر مضمون با آن مطابقت پیدا میکرد. از سوی دیگر باید هزینه فنی فراوانی نیز برای پیادهسازی آن داده میشد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که شاید بهتر باشد چنین چیزی در بازی نباشد.”
اولین بسته گسترش دهنده بازی Starfield تحت عنوان Shattered Space در سپتامبر 2024 منتشر شد و با واکنشهای مطلوبی همراه نشد. پس از انتشار این بسته، جزئیات جدیدی از سوی تیم سازنده در خصوص بستههای گسترش دهنده بعدی ارائه نشده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید