ساکر پانچ احتمالا مشغول ساخت بازی Ghost of Tsushima 2 است
آگهی استخدامی که بار دیگر به شایعهها دامن زده است!
با توجه به تازهترین آگهی استخدام ساکر پانچ پروداکشنز (Sucker Punch Productions)، به نظر میرسد که این استودیوی نامدار در حال حاضر روی ساخت بازی Ghost of Tsushima 2 فعالیت میکند.
همانطور که احتمالا اطلاع دارید، شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی و استودیوی ساکر پانچ در اواسط سال گذشته میلادی بازی جدیدی تحت عنوان Ghost of Tsushima را به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن 4 منتشر کرد. این بازی اکشن و ماجراجویی روایتگر واقعهی تلخ سوشیما در قرن سیزدهم ژاپن و حوادث یک سامورایی است که به خاطر حملهی خونین مغولها و نابودی قبلیه، در تلاش است تا با مهارتهای خاص و سامورایی خود به جنگ با دشمن اصلی یعنی ختون خان برود. گوست آو سوشیما در زمان عرضه حسابی مورد استقبال منتقدان و بازیکنان قرار گرفت و چه بسا تا به امروز در بسیاری از مراسمها، جوایزهای متعددی را از آن خود کرده و حتی از دید مخاطبین رویداد گیم اواردز امسال نیز برندهی بهترین بازی سال ۲۰۲۰ میلادی شده است.
به دنبال این موفقیتها و عملکرد عالی بازی، چند وقتی است که زمزمههایی از ساخت دنبالهی گوست آو سوشیما به گوش میرسد. برای نخستین بار، اواخر مهر ماه بود که استودیوی ساکر پانچ با انتشار آگهی استخدام، از افرادی که حداقل ۱۲ ماه به عنوان بازینامهنویس و نویسنده روی یک عنوان جهان باز کار کرده باشند، دعوت به عمل آورد. موضوعی که به شایعهی ساخت دنبالهی این بازی دامن میزند، این است که در آگهی استخدام اشاره شده شخصی که قصد ارسال درخواست استخدام را دارد، باید از اطلاعات کافی دربارهی ژاپن فئودال برخوردار بوده و همچنین برای نوشتن داستان با محوریت چنین دورهی تاریخیای تمایل داشته شد. با توجه به این گفتهها، شماری از هواداران و تحلیلگران بر این باورند که استودیوی ساکر پانچ در سکوت خبری فرآیند ساخت Ghost of Tsushima 2 را آغاز کرده است.
حال که چند ماهی از این ماجرا میگذرد، بار دیگر شاهد انتشار آگهی استخدام از سوی این سازندهی نامدار هستیم که این بار با شفافیت نسبتا بیشتری به این مجموعه اشاره شده است. به بیان دقیقتر، در تازهترین آگهی ساکر پانچ نوشته شده که این استودیو به یک طراح مبارزات نیازمند است. شرط استخدام این است که فرد باید گوست آو سوشیما را تجربه کرده و هستهی اصلی و کلیات مبارزات بازی را به طور کامل و دقیق درک کرده باشد. با توجه به این اظهارات، تا حدودی واضح است که استودیوی ساکر پانچ سونی به دنبال ساخت دنبالهی بازی است و با توجه به عرضهی موفق نسخهی اول، از همین حالا فرآیند ساخت این اثر را کلید زده است.
از طرفی، این احتمال نیز وجود دارد که پروژهی بعدی ساکر پانچ در واقع ارتباط مستقیمی با گوست آو سوشیما نداشته و سازندگان صرفا خواهان استفاده از مکانیک مبارزهی بازی در ساختهی بعدی خود هستند. هرچند، از آنجا که Ghost of Tsushima از لحاظ تجاری عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته و تا به امروز هواداران زیادی در اقصی نقط جهان پیدا کرده است، تولید دنبالهی آن چندان دور از انتظار و ذهن نیست؛ چه بسا که از عرضه تا انتهای ماه نوامبر، بالغ بر پنج میلیون نسخه از بازی در سرتاسر دنیا به فروش رسیده است.
با این حال، در نظر داشته باشید که تا به امروز شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی و استودیوی ساکر پانچ هیچ بیانیهای مبنی بر ساخت بازی Ghost of Tsushima 2 منتشر نکردهاند و تاکنون هیچ گزارشی به صورت رسمی توسعهی دنبالهی این عنوان را تایید نکرده است. از این رو، باید منتظر ماند و دید که تیم توسعهدهنده در آینده چه تصمیمها و واکنشهایی خواهند داشت و از طرفی دیگر، آگهیهای استخدام در اصل مربوط به کدام پروژه خواهد بود. در خلال این گفتهها، بد نیست اشاره کنم در صورتی که ساخت دنبالهی بازی از همین حالا کلید خورده باشد، نباید به این زودیها منتظر معرفی کامل و انتشار آن باشید، چرا که نسخهی اول مجموعه برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی شد و سرانجام در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد عرضهی آن بودیم. بر این اساس، انتظار میرود که مشابهی ساختهی قبلی، پروسهی ساخت این عنوان نیز نزدیک به چهار سال به طول بیانجامد.
در پایان این خبر، لازم به ذکر است که گوست آو سوشیما در حال حاضر به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن 4 در دسترس قرار دارد و کاربران کنسول جدید سونی نیز به لطف پشتیبانی از عناوین نسل قبلی قادر به تجربهی آن روی PS5 هستند. در صورتی که اطلاعات چندانی از بازی ندارید و یا در خرید آن همچنان مردد هستید، پیشنهاد میکنم که پیش از خرید بازی، حتما «بررسی بازی Ghost of Tsushima» در رسانه سرگرمی را مطالعه کنید. بخشی از این بررسی به شرح زیر است:
بازی Ghost of Tsushima به عنوان آخرین انحصاری مهم سونی در نسل هشتم، انتظارات را برآورده میکند و آن را باید حسن ختامی درخور برای بازیهای پلیاستیشن 4 بدانیم. استودیوی ساکر پانچ ثابت کرد که میتواند در آینده، بیش از اینها مورد توجه قرار بگیرد و حالا میتواند با خیال راحت به ساخت نسخهی دوم از این بازی هم فکر کند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید