ظاهرا روند توسعهی System Shock 3 متوقف شده است
اخراج بسیاری از کارمندان کلیدی تیم تولید
اینطور که به نظر میرسد، پس از جدایی بسیاری از اعضای کلیدی تیم تولید از جمله کارگردان و نویسنده، روند توسعهی System Shock 3 متوقف شده است.
طی چند ماه گذشته گزارشهایی مبنی بر اخراج بسیاری از کارمندان آدرساید اینترتینمنت (Otherside Entertainment) که روی بازی System Shock 3 کار میکردند، در فضای مجازی منتشر شد. این افراد شامل کارگردان، نویسنده، طراح ارشد محیط، برنامهنویس ارشد، مدیر طراحی و مسئول تضمین کیفیت میشود. سم لونگکات (Sam Luangkhot)، مدیر سابق روابط عمومی استودیو، با انتشار بیانیهای جدایی این کارمندان از استودیو را طی پنج ماه گذشته تایید کرد. متاسفانه او در بیانیهی خود هیچ اشارهای به دلیل این اتفاقات نداشت:
میدانم طرفداران نسبت به وضعیت کنونی استودیو نگران هستند. اگر بگویم هیچ نگرانی طی چند وقت اخیر نداشتم، دروغ گفتهام. دموی SS3 را تجربه کردهام و میدانم تیم آستین از دل و جان مایه گذاشت و طی چند ماه گذشته پیشرفت چشمگیری در روند توسعه داشت. تعداد زیادی از کارمندان مجبور به ترک پروژههایی شدند که بسیار سخت روی آن کار میکردند. دیدن چنین چیزی برایم سخت بوده است.
سم لونگکات در بخشی از بیانیهی خود به فروم RPGCodex لینک داد تا آن دسته از علاقهمندانی که میخواهند از روند توسعهی System Shock 3 اطلاع داشته باشند به آنجا مراجعه کنند. یکی از کارمندان سابق آدرساید اینترتینمنت بهصورت ناشناس جزئیات جدیدی را در آن فروم به اشتراک گذاشت. این فرد در بخشی از صحبتهای خود گفت تیم توسعه در بحث تولید محتوا بسیار عقبتر از برنامهها بوده است:
اگر استودیوی استاربریز (Starbreeze) دچار بحران نمیشد، فکر میکنم میتوانستیم محصولی با یک گیمپلی جدید و نوآورانه ارائه دهیم. البته این بازی بسیار کوچکتر از انتظارهای طرفداران بود و احتمالا همین موضوع هم باعث میشد تا دنبالهای ناامیدکننده برای این فرنچایز محبوب در نظر گرفته شود. انتظارهای بالا ما را به سمت انجام آزمایشهای پرهزینه برد.
ما تیم کوچکی بودیم و میدانستیم محصول ما از لحاظ کیفیت و ابعاد نمیتواند با دیگر شبیهسازهای همهجانبه رقابت کند. در نتیجه، مجبور بودیم از فکرمان استفاده کرده و تصمیمات خلاقانه و عجیبی بگیریم. اگرچه مشغول ساخت یک بازی منحصربهفرد و سرگرمکننده بودیم اما احتمالا آن چیزی نبود که طرفداران انتظارش را داشتند.
اگرچه نمیتوان با اطمینان گفت اما ظاهرا روند توسعهی System Shock 3 متوقف شده است. نخستین تیزر این بازی در جریان GDC 2019 به نمایش درآمد. مدتی پس از آن هم یک تریلر یک دقیقهای منتشر شد که برای نخستین بار گانپلی این عنوان را در معرض نمایش قرار میداد. آن تریلر سعی داشت در مدت زمان کم، علاقهمندان را با اتمسفر تاریک، ترسناک و عجیب نسخهی جدید سیستم شاک آشنا کند. دیگر نکتهی قابلتوجه پیرامون این ویدیوی تبلیغاتی، حضور شودان بود. این هوش مصنوعی در بخشهای پایانی تریلر حضور پیدا میکرد.
استودیوی استاربریز در سال ۲۰۱۹ میلادی دچار مشکلات مالی شد. در نتیجه، در فوریهی همان سال حق امتیاز System Shock 3 را به آدرساید اینترتینمنت فروخت. استاربریز قصد داشت ۱۲ میلیون دلار را به ساخت آن اختصاص دهد. مدیرعامل این استودیو حتی در صحبتهای خود گفته بود طرفدار این سری بازیها است. در شرایط کنونی، بهتر است منتظر بیانیهی رسمی آدرساید اینترتینمنت بمانیم و ببینیم مدیران این استودیو چه تصمیمی را در قبال System Shock 3 و دیگر پروژههای در دست ساخت اتخاذ میکنند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید