شکست فیلم Borderlands موجب فروش بازیهای آن شد
نتیجه آن چندان نیز بد نبود
به گفته مدیرعامل شرکت تیکتو شکست فیلم Borderlands اگرچه امری ناامیدکننده بود، اما موجب شد تا فروش بازیهای این مجموعه افزایش پیدا کند.
تاکنون همگی ما با مشاهده اخبار یا حتی تماشای فیلم سینمایی ساخته شده از Borderlands متوجه ابعاد فاجعهبار بودن این اثر اقتباسی شدهایم. فیلمی که امتیازهای بسیار پایینی از سوی منتقدان دریافت نمود و از سوی دیگر نتوانست نظر حداقلی ممکن از طرفداران این سری را نیز جلب نماید. این فیلم علیرغم بودجه 115 میلیون دلاری خود و بهرهمندی از حضور ستارگان برجستهای چون کیت بلانشیت (Cate Blanchett) و کوین هارت (Kevin Hart)، تنها فروش 8.8 میلیون دلاری را درون باکس آفیس آمریکا تجربه نمود.
با این حال آن طور که پیداست این فیلم تماما تاثیر منفی به دنبال نداشته است. به گفته استراس زلنیک (Strauss Zelnick) مدیرعامل کمپانی تیکتو اینتراکتیو (Take-Two Interactive)، این اقتباس سینمایی نه تنها به مجموعه بازیهای آن آسیبی نرساند بلکه کمک قابل توجهی نیز به افزایش فروش آن ارائه کرد.
در گفتگو با نشریه IGN، زلنیک بدین شرح در رابطه با شکست فیلم Borderlands توضیح داد که “مشخصا این فیلم بسیار ناامیدکننده بود. با این وجود این فیلم موجب فروش بیشتر بازیهای آن شد. به همین دلیل به نظر من این فیلم اصلا آسیبی به بازیهای آن نرسانده است. از طرفی این اثر، آنچه من پیش از این بارها آن را به اشتراک گذاشته بودم را نمایانتر میکند مبنی بر این که انتقال داراییها یا مجموعههای ما به یک مدیوم دیگر، امری بسیار دشوار به شمار میرود.”
اساسا هایپ صورت گرفته پیرامون فیلم سینمایی Borderlands و افرادی که آن را درون سینماها مشاهده کردند، موجب افزایش قابل توجهی در فروش بازیهای این مجموعه شد. افرادی که به تماشای این اثر مینشستند خواستار تجربه صحیحی از دنیای این مجموعه بودند به همین دلیل تصمیم میگرفتند که به تجربه بازیهای آن بنشینند. افزایش فروش نسخههای این فرنچایز شامل بازی Borderlands 2، بازی Tales From the Borderlands و بازی Borderlands: The Pre-Sequel میشد.
مدتی پیش نیز استودیو گیرباکس اقدام به رونمایی از بازی Borderlands 4 کرد که هماکنون در حال توسعه قرار داشته و تا پیش از انتهای سال مالی 2025 منتشر خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید