مدیرعامل تیک-تو از میزان پیشرفت صنعت گیم تا ۱۰ سال آینده میگوید
چیزی تا تجربهی تصاویر واقعگرایانه در بازیها باقی نمانده
استراوس زلیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل استودیوی بازیسازی تیک-تو (Take-Two Interactive)، از آیندهی بازیهای ویدیویی گفته است.
به تازگی مصاحبهای با استراوس زلیک صورت گرفته که محتوای آن توجه عدهی زیادی از گیمرها را به خود جلب کرده است. مدیرعامل استودیوی بازیسازی تیک-تو که ساخت عناوینی مثل سری بایوشاک، بردرلندز، جیتیای و فرنچایز پرطرفدار مکس پین را در کارنامهی خود دارد، نسبت به آیندهی صنعت ویدیو گیم ابراز امیدواری کرده و مسیر آن را روشن میبیند. در سالهای اخیر به لطف تلاشهایی که برای واقعگرایانهتر بودن بازیها توسط توسعهدهندگان صورت گرفت، صنعت ویدیوگیم به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کرد. اینطور که استراوس زلیک میگوید، این روند ادامه خواهد داشت و تا ۱۰ سال دیگر، بازیکنان با تجربهای کاملا واقعگرایانه روبهرو میشوند.
من فکر میکنم تجارت شرکت تیک-تو در ۱۰ سال آینده با چیزی که امروز شاهد آن هستیم، تفاوت زیادی دارد؛ مثل میزان تفاوت شرایط ما با چیزی که ۱۰ سال گذشته شاهد آن بودیم. برخی از آثاری که امروزه نیز شاهد آن هستیم، شباهت زیادی به لایو اکشن دارند؛ اما هنوز میتوان انیمیشن بودن آنها را تشخیص داد. در ۱۰ سال آینده، امکان عرضهی آثار کاملا واقعگرایانه برای تجربه بازیهای ویدیویی فراهم میشود.
با توجه به پیشرفتی که امروزه موتورهای بازیسازی در پیش گرفتهاند، پیشبینی استراوس زلیک و شرکت تیک-تو بعید بهنظر نمیرسد. موتورهای بازیسازی نظیر آنریل انجین (Unreal Engine) در تولید آثار گیمینگ نقش کلیدی دارند و در مسیر پیشرفت هستند. از سوی دیگر، کنسولهای خانگی و تکنولوژی آنها میتواند تجربهی متفاوت و جدیدی را به کاربران عرضه کند. برای مثال، در نسل نهم و به لطف کنسول پلیاستیشن 5، شاهد تکنولوژی بازخورد لمسی هستیم که تجربهی بازیهای ویدیویی را به صورت واقعیتر در اختیار بازیکنان قرار میدهد. با پیشرفت صنعت بازیسازی و موتورها، به زودی عناوینی تولید میشوند که تجربهی آنها به لحاظ واقعگرایی بودن، مثالزدنی خواهد بود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید